Kraj

Lego Company skonsoliduje budżet mediowy w sieci Carat

Lego Company zamierza skonsolidować europejski budżet mediowy w sieci Carat. Informację tę potwierdziła Justyna Ślarzyńska, marketing manager Lego Polska. Wartość...

Lego Company zamierza skonsolidować europejski budżet mediowy w sieci Carat. Informację tę potwierdziła Justyna Ślarzyńska, marketing manager Lego Polska. Wartość budżetu Lego Company w Europie szacowana jest na 35 mln funtów. Oprócz sieci Carat o obsługę Lego starały się m.in. MediaCom, MindShare, Mediaplus i Starcom. W sumie zaproszono sześć sieci agencji mediowych. Starcom, który pracuje dla Lego na ośmiu europejskich rynkach, został jednak z udziału z przetargu wykluczony. W Polsce od połowy br. Lego współpracuje z domem mediowym Media Group. Wcześniej dla Lego Polska od kilku lat planował i kupował media Universal McCann. W 2003 r. firma wydała na reklamę 3,5 mln zł, a od stycznia do września br. 2,1 mln zł (źródło: Expert Monitor). W momencie rozpoczęcia procedur przetargowych w lipcu nie było wiadomo, czy obsługa mediowa Lego zostanie skonsolidowana w jednej sieci. Jak nas informował Jan Worre Pedersen, senior director, marketing intelligence w Lego Company, brane pod uwagę były opcje współpracy z jedną, dwiema lub trzema sieciami mediowymi w Europie. Przekazanie obsługi do sieci Carat ma nastąpić z początkiem 2005 r. (PR)