Przetargi

RECMA: Sieć Mindshare najskuteczniejsza w nowym biznesie

GroupM i Mindshare są najbardziej skuteczne w utrzymywaniu i pozyskiwaniu klientów - wynika z najnowszych rankingów RECMA: "Major Wins 2015" oraz "Pitch Cycle & Decisions 6th Edition".

Jak wynika z zestawienia RECMA “Major Wins 2015”, w 44 największych przetargach 2015 r. (z których każdy wart był ponad 100 mln dol.) dom mediowy Mindshare wygrał globalnie budżety mediowe o wartości ponad 4,5 mld dol. Kwota ta uwzględnia zarówno pozyskanie nowych, jak i utrzymanie dotychczasowych klientów. Wpływ na taki wynik miały kontrakty z m.in. Unileverem, General Mills, Bacardi czy Novartisem.

W zestawianiu RECMA “Major Wins 2015” za Mindshare znalazły się sieci mediowe PHD, zwyciężając i utrzymując budżety o wartości 2,27 mld dol., oraz Carat – 1,84 mld dol.

Osiągnięcia Mindshare zaowocowały również wysoką pozycją GroupM w raporcie “Major Wins 2015”. Z wynikiem blisko 6 mld dol. GroupM utrzymała pozycję lidera wśród grup mediowych, budżety utrzymane i wygrane przez Mindshare w minionym roku stanowią 75 proc. tej kwoty.

W opracowaniu “Major Wins 2015” za GroupM znalazły się kolejno Omnicom, Dentsu Aegis, IPG Medibrands, Havas Media Group i Publicis Media. Publicis Media to jedyny holding, który w tym rankingu odnotował ujemny bilans w nowym biznesie. W zestawieniu “Major Wins 2015” analizowane są przetargi prowadzone przez 150 największych reklamodawców na świecie.