Przejęcie belgijskiej firmy detalicznej przez Ahold oznaczać będzie utworzenie jednego z największych tego typu podmiotów na wschodnim wybrzeżu Stanów Zjednoczonych i największego w krajach Beneluksu.
W ub.r. obie firmy łącznie w swoich 6750 sklepach wygenerowały sprzedaż na poziomie 62,6 mld euro. Ahold jest właścicielem sieci supermarketów Stop & Shop i Giant w Stanach Zjednoczonych oraz brandu zdecydowanego lidera na rynku holenderskim – Albert Heijn. Z kolei Delhaize jest operatorem sieci Food Lion i Hannaford na terenie Stanów Zjednoczonych oraz brandu Delhaize w Belgii.
Komentując tę transakcję, analitycy stwierdzili, że “biznesowy rozsądek wziął górę nad emocjami”. Odnoszą się w ten sposób do łez niektórych akcjonariuszy, którzy zostali skłonieni do sprzedaży zagranicznemu inwestorowi jednej z najstarszych belgijskich, a zarazem europejskich sieci detalicznych – Delhaize powstał w 1867 r.
Stosowne władze muszą co prawda zatwierdzić tę transakcję, ale powinno to być formalnością, decyzja co do być może uwspólnionej nazwy nowego podmiotu nie została jeszcze upubliczniona.
(Retail Update)