Kraj

ATM Grupa miała dobry rok

Największy producent telewizyjny zamierza wejść w działalność eventową.

ATM Grupa, największy krajowy producent telewizyjny, ubiegły rok może zaliczyć do udanych – skonsolidowane przychody ze sprzedaży (i dotacji) wzrosły o 13,9 proc. osiągając blisko 174,1 mln zł. Spółka zakończyła ub.r. zyskiem w wysokości 20 mln zł, o 36,7 proc. wyższym niż w 2014 r.

– W segmencie produkcji telewizyjnej wprowadziliśmy z sukcesem kilka nowości: m.in. “Prokuratora” (nagrodzony Orłem 2015 za najlepszy polski serial filmowy), “Dziewczyny ze Lwowa” – najlepiej oglądany debiut serialowy ubiegłego roku, a kilka tygodni temu zadebiutowała “Druga szansa” – nasza pierwsza produkcja dla TVN. Konsekwentnie dążymy do dywersyfikacji portfela zamówień. Dzisiaj nasze programy są emitowane w kilkunastu
kanałach, a udział trzech największych stacji telewizyjnych (Polsat, TVP i TVN) w przychodach ATM wynosi nieco ponad 55 proc. – wskazuje prezes Andrzej Muszyński.

W ubiegłym roku ATM Grupa weszła w segment produkcji niefabularnych, realizując ponad 100 godzin premierowego programu dla stacji tematycznych (m.in. Canal+Discovery, TLC, History, 13 Ulica).

– Kontynuujemy integrację poszczególnych segmentów działalności firmy, wchodzimy także na nowe pola – w tym roku widocznym kierunkiem będzie wejście w działalność eventową – zapowiada Muszyński.