M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Nowe polskie akcenty na targach MIPTV 2016 w Cannes

Piotr Machul | 1 kwietnia 2016, 06:00

Będzie polskie stoisko i wystąpienia polskich ekspertów w czasie konferencji towarzyszących targom TV.

4 kwietnia w Cannes rozpoczną się międzynarodowe targi telewizyjne MIPTV 2016. Imprezę poprzedzi dwudniowe spotkanie MIPDoc poświęcone produkcjom dokumentalnym.

W tym roku Polacy i polskie projekty mają być bardziej widoczne niż w poprzednich edycjach. W ramach MIPTV i MIPDrama Screenings prezentowany będzie serial TVP "Bodo" o gwieździe przedwojennego kina i kabaretu Eugeniuszu Bodo. Serial znalazł się wśród 12 produkcji nominowanych do nagrody przyznawanej w ramach MIPTV, o czym pisaliśmy w MMP24 9 marca br.

W ramach cyklu Coproduction Summit wystąpi Wojciech Hoflik, dyrektor Akademii Produkcji Telewizyjnej I Filmowej TVP. Oprócz TVP w Coproduction Summit udział wezmą Dariusz Jabłoński z Apple Film i Jan Kwieciński z Akson Studio. Jabłoński jako jedyny producent z Polski bierze udział w Coproduction Summit od początku istnienia tych spotkań, tj. od 2013 r.

Na targach będzie też polskie stoisko. Powstanie ono dzięki wsparciu Wydziału Promocji Handlu i Inwestycji przy Ambasadzie RP w Paryżu, Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej i Fundacji Piksel. Osobne stoiska mieć będzie m.in. TVP i TVN.

Wiadomo też, że wrocławska firma producencka InBorn Media zaprezentuje w Cannes swoje dwa nowe formaty: "Rock the Road" i "Exotic Wishes".