Zagranica

Metro Group podzieli swój biznes

Zarząd niemieckiej grupy Metro ogłosił zamiar podzielenia swojego biznesu na artykuły żywnościowe/gospodarcze i elektronikę użytkową.

Obydwie tworzone dywizje mają mieć oddzielne zarządy i rady nadzorcze. Zmiany dotyczące pierwszej dywizji obejmą przede wszystkim sieci Metro Cash & Carry oraz Real. Tą strukturą ma zarządzać obecny CEO Metro Group – Olaf Koch. Druga zmiana – dotycząca przede wszystkim sieci Media-Saturn – ma po pewnym czasie spowodować skumulowanie pod jednym dachem wszystkich artykułów elektroniki użytkowej dystrybuowanych przez MG. Według oświadczenia zarządu grupy Metro rozważana jest dla tej dywizji nowa nazwa, której na razie nie ujawniono. Z kolei tą strukturą będzie zarządzać dotychczasowy CEO sieci Media-Saturn Pieter Haas.

 Proces, o którym mowa, ma zostać zakończony w połowie 2017 r.

(RetailUpdate)