Kraj

Patrycja Klarecka nową prezes PARP

Była szefowa marketingu BZ WBK, a ostatnio zarządzającą ds. komunikacji i marketingu Giełdy Papierów Wartościowych została nową prezes Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.

W wyniku rozstrzygnięcia postępowania konkursowego 1 kwietnia br. wicepremier minister rozwoju Mateusz Morawiecki powołał na stanowisko prezesa Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) Patrycję Klarecką.

– PARP spełnia kluczową rolę we wspieraniu przedsiębiorczości w Polsce, wpisuje się tym samym w realizację Planu na rzecz odpowiedzialnego rozwoju. Jest instytucją mającą wpływ na proces inwestycyjny i podnoszenie konkurencyjności gospodarki, dysponuje dużymi środkami unijnymi dla firm – mówi Morawiecki.

Patrycja Klarecka od jesieni 2014 r. była dyrektorem zarządzającym ds. komunikacji i marketingu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie SA. Wcześniej przez 3,5 roku była dyrektorem departamentu marketingu Banku Zachodniego WBK. W banku pracowała od lipca 2010 r., kiedy objęła stanowisko dyrektora ds. nowych mediów.

W latach 2004-2010 pracowała w Telewizji Polskiej, ostatnio na stanowisku dyrektora Ośrodka Mediów Interaktywnych, gdzie odpowiadała m.in. za całokształt działalności internetowej nadawcy. Wcześniej była m.in. zastępcą dyrektora biura komunikacji korporacyjnej PZU SA oraz pracowała jako konsultant w agencji public relations.

Zgłoszenia na konkurs na stanowisko prezesa PARP złożyło 14 kandydatów, natomiast w rozmowach kwalifikacyjnych wzięło udział 10 osób.