M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Wystartowały targi MIPTV 2016

Piotr Machul | 5 kwietnia 2016, 06:00

Polskę reprezentuje 51 firm związanych z branżą mediową, telewizyjną i producencką.

W Cannes rozpoczęły się targi telewizyjne MIPTV. W br. bierze w nich udział 11 tys. uczestników. Swoje produkcje zaprezentuje ponad 1,6 tys. wystawców. Na targach zarejestrowało się 3,9 tys. kupujących, w tym 1 tys. kupujących kontent VoD. Polskę reprezentuje 51 podmiotów związanych z branżą telewizyjną i mediową. Wśród polskich uczestników są też firmy producenckie. Samodzielne stoisko ma Telewizja Polska. Wśród nowości pokazywanych przez TVP są m.in. seriale "Bodo" i "O mnie się nie martw". Serial "Bodo" znalazł się wśród finalistów MIPDrama Screenings Awards. To pierwsza edycja międzynarodowego konkursu nowych produkcji serialowych. W br. w finale było 12 produkcji, a "Bodo" został bardzo dobrze przyjęty. Zwyciężył serial belgijski "Public enemy".

Na MIPTV jest też stoisko polskie, które firmują Polska Izba Komunikacji Elektronicznej, Fundacja Piksel, Wydział Promocji Handlu i Inwestycji (WPHI) oraz zagraniczna jednostka Ministerstwa Gospodarki przy Ambasadzie RP w Paryżu. Oprócz podmiotów reprezentowanych przez PIKE swoje produkcje promują m.in. firmy Trefl Studio (animacja) oraz InBorn Media (prezentuje w Cannes dwa nowe formaty: "Rock the road" i "Exotic wishes").

Czytaj więcej na temat: , , , ,