M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

OMD dokonuje diagnozy zmian zachowań naszego społeczeństwa

Maciej Florek | 8 kwietnia 2016, 06:00

Jednym z wniosków płynących z badania OMD jest coraz częstsza świadoma rezygnacja z korzystania z tradycyjnych mediów.

Grupa OMD zaprezentowała wyniki badania z raportu "The Future of Poland". Publikacja miała na celu przyjrzenie się obszarom kształtującym przyszłość Polski. Agencja skupiła się na sześciu kluczowych obszarach: perspektywy, rodzina, finanse, styl życia, nowe technologie i konsumpcja mediów.

Z badania OMD wynika, że 90 proc. respondentów interesuje się nowymi technologiami. 80 proc. - robi zakupy i płaci online, przy czym aż 33 proc. robi to codziennie. Osoby, które obecnie nie korzystają z możliwości, jakie dają nowe technologie, mają świadomość ich benefitów i zamierzają robić to w przyszłości.

Przebadani respondenci coraz częściej świadomie rezygnują z tradycyjnych mediów. 27 proc. respondentów codziennie korzysta z serwisów VoD. Młodzi ludzie w wieku 15-24 lat w 25 proc. deklarują, że nie oglądają telewizji. Kolejne 4 proc. twierdzi, że przestanie ją oglądać w ciągu najbliższych lat. Z badania wynika, że za pięć lat 17 proc. osób z panelu badawczego OMD będzie oglądało telewizję tylko przez internet.

Badanie zostało przeprowadzone w trzecim kwartale 2015 r. na próbie 2 tys. internautów metodą CAWI.

Czytaj więcej na temat: