Kraj

Ryby Lidla biją rekord na Instagramie

Kampania Lidl Polska osiągnęła najlepszy w regionie EMEA wynik działań reklamowych na Instagramie w kategorii retail.

Ryby Lidla biją rekord na Instagramie
Jak poinformowało biuro prasowe agencji VML, polska kampania Lidla na Instagramie poświęcona rybom w ofercie sieci pobiła rekord. Kampania osiągnęła najlepszy w regionie EMEA wynik działań reklamowych na Instagramie w kategorii retail. Zmiana na wskaźniku Brand/Product Awareness +17 pkt proc. (przy średniej globalnej +7 pkt proc.) ma być jak dotychczas najlepszym wynikiem w historii tej platformy w EMEA. Dodatkowo kampania osiągnęła wzrost wskaźnik Ad Recall na poziomie +41 pkt proc. (wynik wyższy od 96 proc. zrealizowanych kampanii w EMEA, średnia globalna to +23 pkt proc.). Posty wideo 3D zostały obejrzane ponad 500 tys. razy.
Celem kampanii na Instagramie było wsparcie promocji na świąteczną książkę kucharską Lidla “Ryby są super”, a działania prowadzone były w okresie 1-19.12.2015. Pierwsza kampania reklamowa Lidla w tym serwisie społecznościowym dotarła do ponad 70 proc. osób w grupie docelowej marki na Instagramie. Dodatkowo wykorzystanie tego kanału w okresie poprzedzającym Boże Narodzenie pozwoliło przebić się przez świąteczny clutter. Agencja VML Poland we współpracy z zespołem social media Lidl Polska stworzyła serię postów opartych na zdjęciach i wideo 3D prezentujących książkę, w której Dorota Wellman i Karol Okrasa zawarli 80 przepisów na ryby i owoce morza. W ramach działań przeprowadzono także konkurs. Odpowiadając na pytanie “Dlaczego ryby są super?” w formie komentarza zamieszczonego pod postem konkursowym w serwisie Instagram, można było wygrać egzemplarze książek z autografem Karola Okrasy. Przy tworzeniu kampanii agencja VML Poland wraz z zespołem social media Lidl Polska współpracowała z Creative Shop i bezpośrednio z zespołem Instagram.