Kraj

Popyt na energetyki rośnie latem

FoodCare diagnozuje kategorię i zapewnia, że jest liderem wzrostu.

Jak poinformowało biuro prasowe FoodCare, najwięcej energetyków sprzedaje się w Polsce od maja do października. Kategoria dynamicznie rośnie, obecnie warta jest  9591 mln zł w ujęciu wartościowym (FoodCare za Nielsen – Panel Handlu Detalicznego, cała Polska jako suma rynków: hipermarkety, supermarkety, sklepy spożywcze, stacje benzynowe, sprzedaż wartościowa w skumulowanym okresie II 2015 – I 2016 w kategorii energetyki), a do końca roku prawdopodobnie osiągnie 1 mld zł.
W ostatnim roku rynek napojów energetycznych wzrósł o 10,6 proc. w ujęciu wartościowym, 7,3 proc. wolumenowo oraz 13,2 proc. w sztukach (FoodCare za Nielsen – Panel Handlu Detalicznego, cała Polska, jako suma rynków: hipermarkety, supermarkety, sklepy spożywcze, stacje benzynowe. Zmiana sprzedaży wartościowej, wolumenowej w litrach i ilościowej w sztukach, skumulowany okres II 2015 – I 2016 vs. skumulowany okres II 2014 – I 2015 w kategorii energetyki.). Biuro prasowe FoodCare zapewnia, że najczęściej kupowaną przez Polaków marką wśród napojów energetycznych jest jego marka Black (dane za: Nielsen – Panel Handlu Detalicznego, cała Polska, jako suma rynków: hipermarkety, supermarkety, sklepy spożywcze, stacje benzynowe. Sprzedaż ilościowa w sztukach marki Black, skumulowany okres II 2015 – I 2016 w kategorii energetyki).
W ostatnim roku wartość sprzedaży Black miała wzrosnąć o 26 proc., osiągając największy wzrost na polskim rynku. Marka jest dostępna w 56 krajach, a 15 proc. sprzedaży pochodzi z eksportu. W nadchodzącym szczycie sezonu firma FoodCare planuje dalsze inwestycje w markę Black, a także w markę N-Gine.
Statystyczny konsument energy drinków to człowiek młody, najczęściej mężczyzna w wieku 21-39 lat, intensywnie pracujący lub uczący się mieszkaniec dużego miasta. Najchętniej korzystają z nich kierowcy podczas długich tras i studenci w czasie nauki do egzaminów.