Kraj

Platforma przetargowa SAR ma służyć także edukacji klientów

Przedstawiciele stowarzyszenia przy okazji każdego przetargu informują klienta o standardach przetargowych WFA/EACA. Rozpoczął się także proces konsultacji i warsztatów ze środowiskiem prokurmentu.

Platforma przetargowa Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR działa obecnie w nowej formule. Ma służyć teraz także aktywnej edukacji klientów oraz lepiej chronić interesy agencji.

Obecnie w przypadku każdego przetargu zgłoszonego przez agencje do platformy z klientem kontaktują się przedstawiciele stowarzyszenia. Mailem lub listownie wysyłany jest pakiet informacji o standardach przetargowych wypracowanych przez światowe organizacje WFA/EACA, wspieranych przez SAR i zaakceptowanych na szczeblu międzynarodowym przez większość dużych marketerów. Dodatkowo organizacja proponuje wyjaśnienie klientom wątpliwości w tej sferze i ewentualne spotkanie. 

Od początku bieżącego roku na platformie zarejestrowano 147 przetargów różnego rodzaju (m.in. kreatywnych, mediowych, eventowych), a pakiety informacji o procedurach trafiły do 74 klientów. W efekcie tych działań odbyło się kilkanaście spotkań z klientami w sprawie procedur przetargowych. Jak uważają przedstawiciele stowarzyszenia, przedsięwzięcie to nie tylko posłuży edukacji klientów, ale jego dodatkowym skutkiem może być  wzrost popularności platformy przetargowej. Agencje mogą mieć nadzieje, że klienci poinformowani przez zewnętrzną organizację branżową o procedurach WFA/EACA będą czuli się bardziej zobowiązani do ich przestrzegania. 

Równocześnie ruszył inny projekt SAR-u – konsultacji ze środowiskiem prokurmentu zrzeszonym w Polskim Stowarzyszeniu Managerów Logistyki. Obecnie konsultacje podzielono na 11 spotkań-warsztatów. Mają one służyć wypracowaniu bardziej szczegółowych procedur związanych z przetargami różnego rodzaju. W konsultacjach biorą udział także IAB Polska i Związek Firm Public Relations.