Wartość sprzedaży netto JM w omawianym okresie wzrosła o 6 proc. i osiągnęła pułap blisko 3,4 mld euro.
Wartość sprzedaży Biedronki określana na parametrze like-for-like (kalkulowany dla tych samych placówek – bez uwzględniania otwarć i zamknięć) wzrosła o 5,1 proc. W Polsce sieć Biedronka wygenerowała 68 proc. wartości sprzedaży całej grupy JM.
W Portugalii, gdzie JM operuje pod nazwą Pingo Doce, wartość sprzedaży tej sieci wzrosła o 5,8 proc.; natomiast wzrost sprzedaży portugalskich hurtowni JM (Recheio Cash & Carry) wyniósł 4,3 proc.
Przypomnijmy, że na początku marca br. Jerónimo Martins ogłosiła zamiar zainwestowania w 2016 r. kwoty 550-600 mln euro w dalszy rozwój swojej sieci. Ok. 45 proc. tej kwoty będzie przeznaczone na rozwój polskiej Biedronki. W Polsce w ub.r. JM wygenerował 67 proc. swoich globalnych przychodów.
(RetailUpdate)