Zagranica

Pierwszy kwartał 2016 Jerónimo Martins z 19-proc. wzrostem zysku

Właściciel sieci Biedronka, portugalska grupa Jerónimo Martins, po I kw. 2016 raportuje r./r. zysk w wysokości 77,3 mln euro, co oznacza wzrost o 19 proc. W Polsce sieć Biedronka wygenerowała 68 proc. wartości sprzedaży całej grupy JM.

Wartość sprzedaży netto JM w omawianym okresie wzrosła o 6 proc. i osiągnęła pułap blisko 3,4 mld euro.

Wartość sprzedaży Biedronki określana na parametrze like-for-like (kalkulowany dla tych samych placówek – bez uwzględniania otwarć i zamknięć) wzrosła o 5,1 proc. W Polsce sieć Biedronka wygenerowała 68 proc. wartości sprzedaży całej grupy JM.

W Portugalii, gdzie JM operuje pod nazwą Pingo Doce, wartość sprzedaży tej sieci wzrosła o 5,8 proc.; natomiast wzrost sprzedaży portugalskich hurtowni JM (Recheio Cash & Carry) wyniósł 4,3 proc.

Przypomnijmy, że na początku marca br. Jerónimo Martins ogłosiła zamiar zainwestowania w 2016 r. kwoty 550-600 mln euro w dalszy rozwój swojej sieci. Ok. 45 proc. tej kwoty będzie przeznaczone na rozwój polskiej Biedronki. W Polsce w ub.r. JM wygenerował 67 proc. swoich globalnych przychodów.

(RetailUpdate)