Zagranica

Straty cyfrowych nadawców za kilka lat wyniosą 27 mld dol.

Firma badawcza Juniper Research przedstawiła najnowsze opracowanie, z którego wynika, że w 2020 r. straty nadawców cyfrowych z tytułu coraz powszechniejszych systemów blokowania reklam sięgną kwoty 27 mld dol.

Juniper Research przedstawił analizę pt. Worldwide Digital Advertising: 2016-2020, w której wskazuje, że kolejne pięć lat będzie okresem jeszcze bardziej intensywnego wzrostu liczby i zaawansowania technologicznego systemów służących do blokowania cyfrowych reklam.

Opracowanie wskazuje, że należy liczyć się z ich coraz lepszym zaawansowaniem technologicznym – jako przykład podano tu niedawne złamanie blokad software’u iOS9 wyprodukowanego przez Apple. Ponadto w tym obszarze swoje rozwiązania zaczynają także udostępniać sieciowi operatorzy, jak np. firma Three, która wprowadziła darmowe adblocks dla swoich abonentów.

Raport podkreśla konieczność wprowadzenia standardów regulacyjnych typu Acceptable Ad Initiatives (AAI) i jako przykład wskazuje AMP (Accelerated Mobile Page) oferowany przez Google.

Opracowanie wskazuje ponadto, że najbliższe pięć lat będzie szczególnie ryzykowne dla mniejszych nadawców, którzy nie będą w stanie dotrzeć do millenialsów coraz chętniej korzystających z takich systemów jak Adblock Plus czy Adblock Fast. Jako przykłady tych podmiotów, którym udaje się zablokować dostęp do kontentu tym użytkownikom, którzy korzystają z aplikacji blokujących reklamy, wskazano Forbes oraz Wired.com.