Zagranica

Facebook sprzeda reklamy wideo w imieniu innych firm

Sieć socialmediowa podnosi poprzeczkę konkurencji wobec Google'a i innych graczy online.

Facebook ogłosił, że będzie sprzedawał reklamy w imieniu innych firm. Oznacza to podgrzanie atmosfery konkurencji pomiędzy Google a innymi serwisami wideo.
Facebook ogłosił w poniedziałek na konferencji prasowej, że będzie pomagał marketerom sprzedawać reklamy w formatach “in-stream” i “in-article”. Będzie również umieszczał reklamy marketerów w witrynach innych aplikacji, w tym prowadzonych m.in. przez Daily Mail, Mashable i USA Today Sports Media Group.
To działanie może jednak uszczuplić revenue Facebooka z reklam, ale serwis ma zamiar wpłynąć na wyodrębnienie spółek, których kontent w social mediach cieszy się największym zainteresowaniem.
Nowe formaty reklamowe i nowe działania Facebooka mają stworzyć przestrzeń konkurencyjną wobec działań Google’a czy innych sieci reklamowych i technologicznych oferujących reklamy wideo.
Przychody Facebooka z reklam skoczyły o 57 proc. w I kwartale roku, do 5,2 mld dolarów w porównaniu z analogicznym okresem w roku ubiegłym. Przez cały ub.r. na reklamach Facebook zarobił ok. 17 mld dolarów. W Facebooku dziennie użytkownicy oglądają wideo przez ok. 100 mln godzin. Niedawno pojawiła się również możliwość zamieszczania filmów z transmisją na żywo.

(Wall Street Journal)