M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Logan będzie sprzedawany w salonach Renault i Dacia, plan na 2005 r. - sprzedaż 6 tys. aut

Serwis Dzienny | 5 listopada 2004, 00:00

Renault Polska zapowiada, że w 2005 r. będzie chciał sprzedać 6 tys. samochodów Dacia Logan. O planach reklamowych koncernu Renault...

Renault Polska zapowiada, że w 2005 r. będzie chciał sprzedać 6 tys. samochodów Dacia Logan. O planach reklamowych koncernu Renault dotyczących wprowadzenia marki Dacia na polski rynek w lutym 2005 r. pisaliśmy we wczorajszym DS "MMP". Dystrybucja samochodów marki Dacia odbywać się będzie poprzez sieć dealerów Renault. Ekspozycja tych aut odbywać się będzie w wydzielonych i oznakowanych marką Dacia strefach salonów Renault. Jednak koncern planuje stworzenie także sieci wydzielonych salonów przeznaczonych wyłącznie dla marki Dacia. W momencie oficjalnego debiutu Logana, w połowie lutego, sieć sprzedaży ma liczyć 72 salony, z czego 45 będzie wspólnymi salonami marek Renault i Dacia, a 25 punktów sprzedaży będzie jednobrandowymi salonami Dacii. Dacia Logan będzie najtańszym autem w portfolio koncernu Renault (z ceną najtańszej wersji - 29,9 tys. zł). Do tej pory miano to przysługiwało modelowi Thalia. W związku z launchem Logana istnieją więc obawy o wewnętrzną konkurencję między tymi dwoma autami. Zbigniew Kowalski, dyrektor marki Dacia, przyznaje, że Thalia z ceną minimalną na poziomie 32 tys. zł jest rzeczywiście najbardziej zbliżona ceną i charakterem do Dacii Logan i należy spodziewać się pewnej kanibalizacji, jednak niewielkiej. - Klienci najchętniej kupują lepiej wyposażone wersje Thalii, średnio płacąc za ten samochód 40 tys. zł, a to jest wystarczająco duża różnica w porównaniu z Loganem, żeby ta kanibalizacja była mała - po prostu to będą zupełnie różne grupy klientów - dodaje Kowalski. Wprowadzenie na rynek pierwszego auta sygnowanego brandem Dacia oznacza reaktywację tej starej marki. Rumuńska firma Dacia została przejęta przez koncern Renault w 1999 r. Wcześniej obie firmy współpracowały ze sobą w latach 60. i 70. - Dacie były produkowane na licencji Renault. W ciągu najbliższych 5 lat Renault chce zainwestować 220 mln dol. w spółkę i markę Dacia. (MG)

Czytaj więcej na temat: , , ,