M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Unilever wraca na rynek detergentów z marką Surf

Tomasz Wygnański | 23 maja 2016, 06:00

Kampanię przygotowała agencja Lubię To - Linked by Isobar.

Po latach nieobecności na rynku środków do prania Unilever wraca na rynek z marką Surf. To brand, który jest znany na świecie od 1959 r. Dostępna w Europie, Ameryce Łacińskiej, Azji oraz w Afryce. W tym roku wkracza także na rynek czeski, słowacki i węgierski. 

Surf będzie dostępny w formie proszku, płynu i kapsułek, w kilku wariantach zapachowych. Właśnie długotrwały zapach ma być głównym wyróżnikiem produktu, także podkreślanym w komunikacji.  Marce towarzyszy brand hero – Surfik - zabawny stwór powstały z mydlanej piany. Nowy produkt pozycjonowany jest na półce upper mainstream, czyli konkurować będzie z takimi markami jak Vizir należący do (P&G).

Kampanię dla marki Surf przygotowała agencja Lubię To - Linked by Isobar. Ma ona objąć digital, OOH, punkty sprzedaży i telewizję. Jej szczegółów nie udało nam się ustalić, przedstawiciele Unilevera nie odpowiedzieli na nasze pytania. Za planowanie i zakup mediów dla tego marketera odpowiada dom mediowy Mindshare.

Unilever nie był obecny u nas na rynku prania od wielu lat, z wyjątkiem marki OMO, która było oferowana jako in-out w sprzedaży w sieciach handlowych. Ciekawostką może być fakt, że Unilever zanim wycofał z rynku swoją popularną w latach 90 markę Pollena 2000 podjął krótką próbę jej rebrandingu właśnie na markę Surf, ale informacja ta nie zdążyła raczej dotrzeć do świadomości konsumentów. 

Prawdopodobną przyczyną wycofania się Unilevera kilka lata temu z rynku detergentów była wyniszczająca wojna konkurencyjna i spadające marże. W Polsce rywalizowali ze sobą obok Unilevera także Henkel, P&G, Reckiitt Benckiser i Cussons. Ta ostatnia firma jednak sprzedała portfolio proszków do prania Henklowi. Dodatkowo po wielu latach stagnacji rynek obecnie rośnie, głównie za sprawą kapsułek do prania i innych produktów z wyższej półki. 

Czytaj więcej na temat: , , , , ,