Kraj

Żywiec Zdrój liderem wśród reklamodawców w kategorii wody

W pierwszej trójce reklamodawców znajdują się Żywiec, Nałęczowianka i Kropla Beskidu.

Według danych Kantar Media marketerzy intensywnie inwestują w reklamę wody. Liderem pozostaje marka Żywiec Zdrój z portfolio Danone, która w 2014 r. wydała na reklamę swojego brandu 21,16 mln zł, w 2015 r. – 44,81 mln zł. W okresie od stycznia do kwietnia br. marka wydała na reklamę 9,097 mln zł.
Na drugim miejscu pod względem wysokości nakładów na reklamę uplasowała się marka Nałęczowianka (Nestle Waters Polska). W 2014 r. na reklamę wydała 18,84 mln zł, w 2015 r. – 28,45 mln zł. W okresie od stycznia do końca kwietnia br. wydatki marki na reklamę wyniosły 1,176 mln zł (przed startem kampanii “Wyskocz z kapci”).
Kropla Beskidu z portfolio Coca-Coli w 2014 r., wydała 7,075 mln zł, a w 2015 r. zwiększyła wydatki ponad dwukrotnie – do 19,886 mln zł. Od stycznia do kwietnia br. Kropla Beskidu zainwestowała 3,8 mln zł w działania reklamowe w mediach.
Istotnym graczem jest również Cisowianka (ZL Nałęczów Zdrój) – w 2014 r. wydała na reklamę 10,59 mln zł, w 2015 r. – prawie 16,5 mln zł, a w I kwartale br. – 2,56 mln zł.
Marka Kubuś Waterrr najmocniej inwestowała w ub.r. – 14,038 mln zł, w porównaniu z 8,84 mln zł w 2014 r. W I kwartale br. wydatki Maspeksu na markę wyniosły 1,68 mln zł.
Marka Arctic z portfolio Hoop Polska w 2014 r. była nieaktywna reklamowo, w 2015 r. wydała na promocję marki 1,47 mln zł. W I kwartale br. Arctic nie zdecydował się na inwestycję w reklamę.
Interesującym graczem z wydatkami na mniej więcej tym samym poziomie pozostaje woda Jurajska. W 2014 r. wydała na reklamę 2,53 mln zł, w 2015 r. – 2,3 mln zł, a tylko w I kwartale br. – 2,5 mln zł.  
Jak poinformował w wywiadzie dla Portalu Spożywczego Fabrizio Gavelli, dyrektor generalny firmy Żywiec Zdrój SA, według jego prognoz rynek wód butelkowanych w Polsce będzie rósł ok. 4 proc. rocznie.