Kraj

Play wciąż na fali wznoszącej - powiększa liczbę klientów i przychody

W I kwartale br. fioletowemu operatorowi przybyło 270 tys. klientów, a w ciągu 12 miesięcy ponad 1,7 mln.

P4, operator sieci komórkowej Play, podał, że na koniec marca br. z jego usług korzystało 14,42 mln klientów. To o 270 tys. więcej niż na koniec ub.r. i o 1,735 mln więcej niż na koniec marca 2015 r.

Przychody operatora wyniosły w pierwszych trzech miesiącach br. 1,441 mld zł i były o 17 proc. wyższe niż w analogicznym okresie ub.r. Przychody bezpośrednio od użytkowników (bez rozliczeń międzyoperatorskich) wyniosły zaś 1,059 mld zł i wzrosły o 10 proc.

Na koniec marca br. Play obsługiwał 7,34 mln abonentów (postpaid) i było to 265 tys. więcej niż przed rokiem (odsetek klientów kontraktowych w całkowitej bazie klientów wzrósł z 50 do 50,9 proc.).

Kwartalna EBITDA spółki wyniosła w br. 437 mln zł i była o 12 mln zł wyższa niż w ostatnim kwartale ub.r. i o 114 mln zł wyższa niż w analogicznym kwartale 2015 r.

Jørgen Bang-Jensen, prezes P4, nie kryje zadowolenia: – W I kw. 2016 r. Play w dalszym ciągu odnotowywał dobre wyniki zarówno sprzedażowe, jak i finansowe. Nasza baza abonencka wzrosła do 14,42 mln użytkowników, co pozwoliło nam na wzmocnienie pozycji drugiego największego gracza na polskim rynku telekomunikacyjnym, z udziałem w rynku mobilnym na poziomie 25,5 proc.