Kraj

AmRest zintegruje niemieckie restauracje Starbucks ze swoimi strukturami

Całym biznesem firmy działającym pod marką Starbucks będzie zarządzać Adam Mularuk, brand president Starbucks.

AmRest ogłosił finalizację umowy ze Starbucks Coffee Company, dotyczącej nabycia operatora sieci Starbucks w Niemczech. Wraz z wejściem w życie tej umowy AmRest stał się operatorem 144 kawiarni Starbucks na rynku niemieckim. Kwota transakcji to 40 mln euro. 

Wiadomo, że AmRest zintegruje niemieckie kawiarnie ze swoim biznesem w Polsce, Niemczech, Czechach i na Węgrzech działającym pod marką Starbucks. Całym biznesem firmy będzie zarządzać Adam Mularuk – piastujący w AmRest stanowisko brand presidenta Starbucks. W przyszłym tygodniu firma otworzy także pierwszą kawiarnię Starbucks na Słowacji w Bratysławie. Formalnie operatorem wszystkich tych lokali jest spółka AmRest Coffee – spółka zależna AmRestu. 

Na razie nie ma informacji o tym, jak przejęcie kawiarni w Niemczech wpłynie na zarządzanie marketingiem marki Starbucks. W Polsce i naszym regionie komunikacja jest na razie sprowadzona głównie do social mediów, na naszym rynku zajmuje się tym agencja Garden of Words, ale na rynku niemieckim działania komunikacyjne brandu Starbucks są znacznie szersze.

Notowana w Warszawie AmRest Holdings SE jest na zasadach licencji operatorem lokali marek KFC, Pizza Hut, Starbucks i Burger King, a także właścicielem brandów restauracji La Tagliatella, Blue Frog i KABB. Obecnie spółka zarządza ponad tysiącem restauracji w 12 krajach.