Kraj

PBI rezygnuje ze współpracy z GfK Polonia i wybiera Gemiusa

Spółka motywuje decyzję zmiany wykonawcy badania opóźnieniami w stosunku do harmonogramu.

Zgromadzenie Wspólników Polskich Badań Internetu (PBI) podjęło decyzję o zakończeniu współpracy w zakresie realizacji pomiaru widowni internetowej z GfK Polonia i nawiązaniu ponownej współpracy z Gemiusem, który wcześniej realizował to badanie. Wyniki nowego pomiaru zostaną dostarczone na rynek na początku czerwca br.

Jak czytamy w komunikacie PBI: “decyzja wynika z opóźnienia wdrożenia realizacji badania o więcej niż trzy miesiące w stosunku do założonego harmonogramu”.

Po wygranym przetargu realizatorem badania PBI miała być firma GfK Polonia. Pierwotnie pierwsze wyniki tego badania internetu pod nazwą PLaNET miały pojawić się w styczniu, następnie termin przesunięto na luty 2016 r. GfK przekazywała regularnie dane, ale spółka PBI nie podjęła decyzji o ich publikacji. Szczegółowych zastrzeżeń do danych GfK nie upubliczniono. 

Wcześniej przez wiele lat wykonawcą badania był Genius. Poprzednia umowa PBI z Gemiusem wygasła z końcem lutego br., ale firma nadal realizowała badania internetu i je udoskonalała, chociaż nie pod auspicjami PBI. 

 – Instytut GfK jest zaskoczony decyzją PBI, gdyż jeszcze dzień wcześniej wspólnie dyskutowaliśmy o istotnych kwestiach dotyczących projektu, bez jakiejkolwiek sugestii o możliwości podjęcia takiej decyzji, a także dlatego, że jesteśmy w procesie dostarczania danych rekomendowanych do publikacji. Uważamy, że wypowiedzenie jest niezasadne i rozważamy możliwości dalszych działań w oparciu o umowę – mówi Maciej Siejewicz, marketing and communications manager w GfK. 

O możliwości zmiany partnera badawczego przez PBI pisaliśmy w MMP24 w dniu 17 maja br.