Kraj

"Newsweek" najlepiej sprzedającym się tygodnikiem opinii w sierpniu br.

"Newsweek Polska" (Axel Springer Polska) okazał się w sierpniu br. najlepiej sprzedającym się tygodnikiem opinii wg najnowszego raportu ZKDP. Tym...

“Newsweek Polska” (Axel Springer Polska) okazał się w sierpniu br. najlepiej sprzedającym się tygodnikiem opinii wg najnowszego raportu ZKDP. Tym samym wyprzedził “Politykę” (Spółdzielnia Pracy “Polityka”), pierwszą przez poprzednich pięć miesięcy w stawce tygodników społeczno-politycznych. W sierpniu br. średnia sprzedaż “Newsweeka” wyniosła 188,9 tys. egz., “Polityki” – 181,9 tys., “Wprost” (AWR “Wprost”) – 167,7 tys., “Przekroju” (Edipresse Polska) – 99,3 tys. “Newsweek” osiągnął także najwyższe średnie rozpowszechnianie płatne w podsumowaniu ostatnich 12 miesięcy wg ZKDP (wrzesień 2003 – sierpień 2004), które wyniosło 193,4 tys. W tym samym zestawieniu średnia sprzedaż “Polityki” sięgnęła 190,8 tys., “Wprost” – 173,5 tys., “Przekroju” – 101,4 tys. Generalnie jednak tygodniki opinii od jesieni ub.r. przeżywają tendencję spadkową sprzedaży. – Świetna sprzedaż sierpniowa to dopiero zapowiedź doskonałych wyników w kolejnych miesiącach. Jest to efekt ciężkiej pracy redakcji i wydawnictwa od lat przyzwyczajonych do zajmowanej przez “Newsweek” pozycji lidera segmentu społeczno-politycznego – powiedział Tomasz Wróblewski, dyr. wydawniczy tytułu. (KP)