Kraj

PB: mniejszy rynek czekolady

Producenci poszukują nowości formatowych i nowych rynków zbytu, bo Polacy nie chcą zjeść więcej czekolady.

Jak poinformował “Puls Biznesu”, rynek czekolady w Polsce spada pod względem ilościowym. Według danych Lotte Wedel ubiegły rok zamknął się 2-proc. spadkiem wolumenu sprzedaży słodyczy czekoladowych. Po czterech miesiącach rynek ma być na 3-proc. minusie pod względem wolumenu. Jak zapewnił w rozmowie z dziennikiem dyrektor marketingu Lotte Wedel Maciej Herman, Polacy nie chcą zjeść więcej niż 4,6 kg czekolady na osobę rocznie. Herman podkreśla jednocześnie, że wartościowo rynek w tym roku rośnie na razie o 3 proc., ale połowa tej dynamiki to kwestia związana z podwyżkami cen wynikającymi z rosnących cen surowców.
Zdaniem Hermana producenci będą poszukiwać innowacyjnych formatów słodyczy, żeby odpowiedzieć na trend spadków na rynku czekolady, jak na przykład słodycze funkcjonalne czy formaty on-the-go. Herman podkreśla też, że Wedel duże nadzieje wiąże z eksportem, który obecnie stanowi 7 proc. sprzedaży marketera, czyli ok. 50 mln zł.
W rozmowie z “Pulsem Biznesu” Herman zapowiedział również, że w drugiej połowie roku Wedel planuje zrealizowanie zagranicznej kampanii reklamowej (TV, billboardy, internet). Na razie nie ujawnia, w którym kraju pojawi się ta kampania.