M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Wirtualna Polska za 22 mln zł kupuje 75 proc. udziałów serwisu Nocowanie.pl

Maciej Burlikowski | 8 czerwca 2016, 06:00

Kolejna inwestycja grupy WP w e-commerce turystyczny.

Grupa Wirtualna Polska za 22 mln zł kupiła 75 proc. udziałów serwisu Nocowanie.pl. To jedna z najczęściej odwiedzanych witryn turystycznych w sieci (ponad 2 mln użytkowników w szczycie sezonu turystycznego; źródło: Megapanel PBI/Gemius). W ciągu ostatnich 12 miesięcy, zakończonych w kwietniu 2016 r., Nocowanie.pl Sp. z o.o. osiągnęła 8 mln zł przychodów oraz wynik EBITDA w wysokości 3,3 mln zł.

To już kolejna inwestycja grupy WP w e-commerce turystyczny - przypomnijmy, że w grudniu ub.r. kupiła ona za 84 mln zł serwisy Wakacje.pl, Easygo.pl i Wypoczynek.pl.

- Po grudniowej inwestycji w Wakacje.pl uzupełniamy ofertę wyjazdów zagranicznych o segment podróży krajowych, gdzie polskim liderem jest zrzeszający kilkadziesiąt tysięcy obiektów serwis Nocowanie.pl. Wirtualna Polska nie tylko umacnia swoją pozycję lidera na rynku e-commerce’u turystycznego, ale również zmniejsza ryzyko krótkoterminowych wahań przychodów z powodu zawirowań w turystyce zagranicznej - mówi Jacek Świderski, prezes Wirtualna Polska Holding.

WP podaje, że udział sprzedaży online w rynku hotelowym w Polsce dynamicznie się zwiększa. W 2014 r. penetracja online rynku hotelowego wyniosła 27 proc. (dane za: Euromonitor, Deloitte), co oznacza, iż podwoiła się ona w ciągu czterech lat. Według prognoz rynkowych w ciągu kolejnych pięciu lat wskaźnik ten ma szanse wzrosnąć do ok. 44 proc. (dane: Euromonitor, Deloitte), tj. do poziomu obecnej penetracji online na rynkach zachodnioeuropejskich, takich jak Niemcy czy Wielka Brytania.

Czytaj więcej na temat: , , , , , ,