Zagranica

Coca-Cola wypada z pierwszej dziesiątki najcenniejszych marek świata

Na szczycie rankingu BrandZ znalazł się ponownie Google, zwiększając swoją wartość do 229 mld dol. Wyniki rankingu zostały podane do wiadomości przez firmy WPP i Millward Brown.

Znamy kształt najnowszego rankingu najcenniejszych marek świata – BrandZ. na jego szczycie ponownie znalazł się Google, zwiększając swoją wartość do 229 mld dol. Z pierwszej dziesiątki marek po raz pierwszy wypadła Coca-Cola. Zdaniem analityków najszybciej rosnące marki wyróżnia zdolność do twórczej ingerencji.
Nieustanne innowacje, rosnące przychody z reklam oraz wzrost działalności w sektorze cloud computing to czynniki, dzięki którym marka Google znowu odebrała Apple’owi pozycję nr 1 w tegorocznym rankingu najcenniejszych marek świata BrandZTM Top 100. Marka Google zwiększyła swoją wartość o 32 proc., do poziomu 229 mld dol., a ubiegłoroczny lider, czyli Apple, spadł na drugie miejsce, notując stratę wartości o 8 proc., do poziomu 228 mld dol. Microsoft pozostaje na miejscu 3. dzięki wzrostowi o 5 proc. (do 122 mld dol.), natomiast Facebook (+44 proc., nr 5) oraz Amazon (+59 proc., nr  7) po raz pierwszy znalazły się w pierwszej dziesiątce (Top 10). Łączna wartość marek, które zaklasyfikowały się do pierwszej setki (Top 100), wzrosła o 3 proc. w ujęciu rok do roku, osiągając pułap 3,4 bln dol.
Marki, które wprowadzały innowacje, a następnie chwaliły się nimi przed konsumentami, oferując im odpowiednie doznania (tzw. brand experience), uzyskały szczególnie duży wzrost. Dominującym trendem była umiejętność twórczej ingerencji w status quo (disruption) – marki zmieniały swoją sytuację i ofertę na wiele sposób, często wykraczając poza stosowanie technologii cyfrowych.

(Millward Brown)