Zagranica

Amazon Fresh startuje na Wyspach

Gigant e-commerce zdecydował, że da możliwość zamawiania zakupów żywności do domu.

Nowy koncept zakupów Amazon Fresh wystartował na Wyspach. Amazon zdecydował się na taki krok w związku z badaniami, które pokazują, że 40 proc. Brytyjczyków deklaruje chęć dokonywania zakupów spożywczych przez internet, jeśli do ich domów trafią świeże produkty. Usługa wystartowała przed weekendem na terenie East London. Badania wykazały wzrost zainteresowania taką formą zakupów – z badań przeprowadzonych w 2014 r. przez IGD dla ShopperVista wynika, że taką formą zakupów z zainteresowanych jest 33 proc. ankietowanych.
Nowa usługa Amazon Fresh gwarantuje możliwość dostarczenia zakupów od 7 do 23 przez siedem dni w tygodniu. Dostarczenie świeżych produktów jest możliwe m.in. dzięki podpisaniu umowy z siecią supermarketów Morrisons, w której asortymencie znajduje się ok. 130 tys. świeżych produktów. Umowę z Amazon Fresh podpisały również Coca-Cola i Kellog.
Według badań IGD działalność Amazona nie stanowi na razie poważnego zagrożenia dla zakupów spożywczych online oferowanych przez takie podmioty jak Tesco czy Sainsbury.
Analitycy wskazują jednak na metodyczne i konsekwentne działania Amazona, które w ciągu najbliższych lat mogą doprowadzić do poważnych zmian na rynku e-commerce w kategorii zakupy spożywcze.

(Marketing Week)