Kraj

Nielsen Digital Ad Ratings już w Polsce

To narzędzie, które umożliwia pomiar widowni internetowych kampanii reklamowych, bez względu na urządzenie, na którym emitowana jest kampania.

Nielsen rozpoczął pomiar Digital Ad Ratings w Polsce. Digital Ad Ratings to narzędzie, które umożliwia pomiar widowni internetowych kampanii reklamowych, bez względu na urządzenie, na którym emitowana jest kampania. Digital Ad Ratings został wprowadzony po raz pierwszy w 2011 r. i od tego czasu stał się globalnym standardem niezależnego pomiaru kampanii online.

Łącząc zagregowane, anonimowe informacje z największej na świecie bazy demograficznych danych użytkowników internetu należącej do firmy zewnętrznej oraz autorskiej metodzie kalibracji danych, Digital Ad Ratings udostępnia rynkowi bardzo dokładną metodę pomiaru internetowych kampanii reklamowych i umożliwia bezpośrednie porównanie wyników kampanii internetowych i telewizyjnych, używając tych samych wskaźników. Domy mediowe, agencje reklamowe czy wydawcy uzyskują na bieżąco informacje o zasięgu, częstotliwości, GRP, a także dane demograficzne o widzu, takie jak wiek i płeć, dzięki czemu mają możliwość natychmiastowej oceny wyników i optymalizacji swojej kampanii także w trakcie jej trwania.

Michał Buszko, global video associate director MediaCom, zauważa, że rozwijające się technologie umożliwiają oglądanie treści wideo online gdziekolwiek i kiedykolwiek chcemy. W rezultacie zwiększa się potencjał wideo online jako platformy reklamowej. Niemniej jednak wyzwanie stanowi właściwy pomiar kampanii wideo emitowanych online, a tym bardziej łączenie ich z danymi telewizyjnymi – GRP i zasięg. – Nielsen Digital Ad Ratings wychodzi naprzeciw oczekiwaniom polskiego rynku i stwarza możliwość uzyskania oczekiwanych parametrów kampanii wideo w internecie – twierdzi Buszko.

Zdaniem kierownictwa Nielsena udostępnienie Digital Ad Ratings przybliża firmę do wprowadzenia pomiaru Total Ad Ratings, którego celem jest dostarczanie zintegrowanych danych dotyczących reklamy telewizyjnej i online.

Jednocześnie Nielsen deklaruje, że kontynuuje prace nad rozwiązaniem Total Audience, które dostarczy rynkowi dane o zduplikowanej i niezduplikowanej widowni wszystkich treści wideo zarówno reklam, jak i programów, niezależnie na jakim urządzeniu są emitowane: telewizor, komputer, urządzenia mobilne. Takie rozwiązanie stworzy rynkowi możliwość analiz ramówek i pomiaru kampanii reklamowych z większą dokładnością i skutecznością.

– Pracujemy nad wprowadzeniem pomiaru Nielsen Total Audience, który będzie uwzględniał wszystkie treści wideo i robimy duże postępy. Rozwój naszego flagowego cyfrowego produktu Digital Ad Ratings, który mierzy kampanie na urządzeniach mobilnych, był przyczynkiem do wzrostu wydatków na reklamę na rynkach, gdzie ten pomiar jest obecny – twierdzi Steve Hasker, chief operating officer Nielsena.

Do końca 2016 r. Digital Ad Ratings dostępny będzie w sumie na 25 rynkach na świecie.