Kraj

Wstępny raport CAL o dystrybucji FMCG

Firma CAL Company Assistance przedstawiła wstępne wyniki corocznego raportu o rynku detalicznym i producentach FMCG w Polsce. Wynika z niego,...

Firma CAL Company Assistance przedstawiła wstępne wyniki corocznego raportu o rynku detalicznym i producentach FMCG w Polsce. Wynika z niego, że zgodnie z przewidywaniami następuje u nas koncentracja handlu detalicznego, wzrost liczby nowoczesnych placówek (hipermarkety, supermarkety i sklepy dyskontowe) i ich udziału w sprzedaży. W ub.r. było w Polsce 377 tys. sklepów (3 proc. mniej, niż w 1998 r.), w tym: 117 tys. spożywczych, 21 tys. chemiczno-kosmetycznych, 78 tys. w kategorii alternatywne (hotele, restauracje, kawiarnie, kioski, stacje benzynowe itp. ) oraz 160 tys. innych. Największy przyrost odnotowały hipermarkety, było ich 95, o 61 proc. więcej, niż w 1998 r. Ich udział w obrotach sklepów spożywczych, szacowanych łącznie na 25 mld USD, wyniósł 10 proc. w porównaniu z 6 proc. w 1998 r. (JS)