Zagranica

Millenialsi mniej przywiązani do marek i kupują chaotycznie

Daymon Worldwide prezentuje raport o młodych konsumentach.

Daymon Worldwide, konsultant w zakresie marek własnych i handlu detalicznego, opublikował najnowszy raport o zwyczajach zakupowych millenialsów. Raport zwraca uwagę, że w USA w 2030 r. będzie żyć więcej millenialsów niż przedstawicieli pokolenia X oraz Baby Boomera, a dodatkowo będzie to grupa całkowicie nieporównywalna z innymi, bo dorasta w atmosferze gospodarczej niepewności. W dziedzinie zakupów FMCG millenialsi są dość chaotyczni. Kupują zazwyczaj często pod wpływem impulsu, nie mają zwyczaju robienia zapasów. Tylko 26 proc. tej grupy deklaruje, że kupuje regularnie jedną marką, a innych próbuje tylko okazjonalnie. Dla pokolenia X odsetek ten wynosi 35 proc. Target ten także bardzo zwraca uwagę na ekologię, ale także ekonomikę zakupów. Około 40 proc. deklaruje, że preferuje marki dbające o zrównoważony rozwój, ale jednocześnie prawie 30 proc. mówi, że zawsze wybiera po prostu najtańsze produkty. Badanie zrealizowano za pomocą ponad 7 tys. ankiet online, w 14 krajach.