Kraj

Łódź promuje Aleję Leśnych Gwiazd

Wystartowała kampania Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Łodzi.

Łódź promuje Aleję Leśnych Gwiazd
#ŁódźHollyWoods to nowa kampania Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Łodzi. Jej elementem jest projekt edukacyjno-naukowy: obserwacja bociana czarnego w transmisji online, prosto z bocianiego gniazda. Bohaterami kampanii zostały zatem bociany, a ich reprezentantem jest Eugeniusz Bocio.
W sąsiedztwie słynnej Alei Gwiazd filmowych przy ul. Piotrkowskiej, w Pasażu Rubinsteina, powstała Aleja Leśnych Gwiazd. Eugeniusz Bocio, Meryl Spryt, Alwin Wiewiór K., Sowi Marsow, Sigourney Beaver, Mel Dzikson, Wilk w Woods Street, Mieczysław Frogg, Antoni Hop’kins Jr. i Richard Deer zostawili na niej swoje tropy. Jacy mieszkańcy łódzkich lasów kryją się za pseudonimami artystycznymi – to rozszyfrować muszą łodzianie i turyści. Ekoaleja została wykonana w technice milk graffiti. Komunikaty umieszczane są za pomocą barwnika ze specjalnie przygotowanej organicznej, biodegradowalnej i całkowicie bezpiecznej dla środowiska mieszanki na bazie mleka w proszku i wody oraz naturalnych pigmentów.
Obserwację gatunku wspiera Komitet Ochrony Orłów – partner projektu.  
Pierwsza w Polsce obserwacja bociana czarnego to niejedyne novum podczas kampanii #ŁódźHollyWoods. Kamery i urządzenia transmisyjne są zasilane przez panele fotowoltaiczne. To pionierskie zastosowanie tej technologii w Polsce – zapewnia biuro prasowe projektu.
Kampanię realizuje Telma Communications Agency, we współpracy z firmą Green Contrast. Nie jest to pierwsza niestandardowa akcja Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Łodzi – za zeszłoroczną kampanię “Leśne ślady natury” z wykorzystaniem instalacji z mchu strukturalnego RDLP w Łodzi oraz odpowiedzialna za jej realizację Telma Communications Agency zostały uhonorowane nagrodą Złotego Spinacza w kategorii PR miasta, miejsca i regionu.