M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

SMG Polska: Polsat ma szanse na rekordowe przychody z Euro 2016

Piotr Machul | 28 czerwca 2016, 06:00

Estymowane łączne przychody Polsatu za fazę grupową i pierwsze mecze 1/8 Euro 2016 to 23 mln zł - więcej niż pierwotnie zakładano.

Euforia na trybunach, euforia w Polsacie. Tak zdaniem analityków SMG Polska można opisać występ Polaków w 1/8 finału Euro w odniesieniu do wpływów stacji telewizyjnych ze sprzedaży reklam. Na pierwszy w historii występ naszej reprezentacji w fazie pucharowej mistrzostw Europy Polsat podniósł ceny spotów. Mimo stosunkowo wczesnej pory transmisji, "mało telewizyjnej" pogody, po raz kolejny nie było problemów z wypełnieniem bloków reklamowych zarówno przy transmisji, jak i studio meczowym. Dodatkowo wydłużenie meczu o dogrywkę i rzuty karne pozwoliło Polsatowi na zwiększenie liczby wyemitowanych spotów oraz wydłużenie łącznego czasu emisji reklam o 3,5 minuty w porównaniu z meczem z Ukrainą, co przełożyło się na rekordowe wpływy. - Estymacja wskazuje, że sobotni mecz mógł przynieść Polsatowi 3,88 mln zł netto, czyli ponad 0,5 mln zł więcej niż przy ostatnim meczu grupowym – mówi Paweł Bronisz, senior multiscreen manager w SMG Polska.

Już wiadomo, że przy kolejnym meczu - z Portugalią - ceny wzrosną jeszcze bardziej (spot po I połowie cena 158 400 zł RC w porównaniu z 93 700 zł RC w meczu ze Szwajcarią). Takie posunięcie może świadczyć o dużym zainteresowaniu reklamodawców. - Jeżeli wypełnienie bloków reklamowych będzie na podobnym poziomie jak w ostatnich meczach, to Polsat może osiągnąć wpływy bliskie 5 mln zł – uważa Bronisz.

W odmiennej sytuacji jest TVP. Mimo wysokiej rangi meczu sprzedaż spotów przy nim rozczarowała. Tym razem TVP nie wyemitowała żadnych spotów reklamowych przy studio meczowym. Łączny czas emisji spotów był porównywalny z poprzednimi spotkaniami, ale niższe ceny spotów przełożyły się na spadek wpływów do 1,22 mln zł (0,8 mln zł mniej niż z meczu z Ukrainą). - Po meczu z Niemcami wydawało się, że wpływy TVP w kolejnych meczach będą rosły. Niestety, mimo wyższych oglądalności niż na antenie Polsatu, TVP nie jest w stanie nakłonić reklamodawców do istotnego zwiększenia inwestycji – ocenia Bronisz.

Estymowane łączne przychody Polsatu za fazę grupową i pierwsze mecze 1/8 Euro 2016 (łącznie 15 spotkań od 10 do 26 czerwca) to 23 mln zł. Jest to wartość wyższa od początkowych prognoz, które wskazywały, że Polsat zarobi około 25 mln zł na całych mistrzostwach.

Szacowane wpływy z pięciu spotkań transmitowanych do tej pory na antenie TVP1 dały 9,6 mln zł.

Do tej pory korporacją z największymi wydatkami jest Orange, który na spoty reklamowe przy meczach na obu antenach wydał 2,74 mln zł (wydatki cennikowe). Na kolejnych miejscach uplasowało się PepsiCo (2,5 mln zł ratecard) i Grupa Żywiec (2,04 mln zł ratecard). Po względem liczby wygenerowanych ratingów w grupie All 16-49 liderem jest Grupa Żywiec, która wyprzedza PepsiCo i Bank Zachodni WBK.

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , ,