Przetargi

IKEA dzieli budżet mediowy między GroupM i Dentsu

Wyłonione holdingi staną teraz do walki o budżet na rynkach lokalnych, w Polsce najprawdopodobniej nastąpi to jesienią br.

IKEA rozstrzygnęła globalny przetarg mediowy, w którym wybrała do współpracy dwa holdingi – GroupM i Dentsu Aegis Network. Wyłonione holdingi staną teraz do walki o budżet na rynkach lokalnych. Jak podał serwis M&M Global możliwe są przetargi z wystawieniem czterech agencji z GroupM przeciwko dwóm z Dentsu. Jak wynika z naszych informacji, w Polsce procedura przetargowa ma się rozpocząć jesienią tego roku. Lokalny oddział IKEA nie odpowiedział na nasze pytania.

W Wielkiej Brytanii IKEA jest obsługiwana przez Vizeum, w Stanach Zjednoczonych przez MEC. W Polsce obsługą mediową tego klienta również zajmuje się MEC.

Międzynarodowy budżet IKEA szacowany jest na 390 mln dol. Globalny przetarg mediowy IKEA rozpisała w kwietniu tego roku.