Zagranica

Spot z Ronaldo najczęściej szerowany podczas Euro 2016

Ponad 330 tys. osób podzieliło się spotem z udziałem piłkarza.

Podczas mistrzostw w piłce nożnej Euro 2016 r. najczęściej szerowanym spotem reklamowym był ten dla marki Nike z udziałem piłkarza reprezentacji Portugalii – Ronaldo. Od momentu startu spotu 9 czerwca został udostępniony 335 tys. razy. To dane firmy Unruly z piątku. Co ciekawe, dwukrotnie więcej użytkowników szerowało ją w serwisie YouTube niż w Facebooku. 
To daje mu przewagę nad reklamą Volvo “Prologue”, w której wystąpił szwedzki napastnik Zlatan Ibrahimovic – była szerowana 61,421 tys. razy.
Nike jest zadowolone z jeszcze jednego faktu ustalonego na podstawie badań: 34 proc. respondentów zadeklarowało, że po obejrzeniu spotu jest zainteresowanych zakupem produktów eksponowanych w filmie.
Na czwartym miejscu znalazł się spot autorstwa szkockiego oddziału agencji Paddy Power dla Lufthansy – “Fanhansa Everybody” z liczbą szerów 40,645 tys., a na kolejnym miejscu – Mars i jego kampania “#Believe (33, 631 tys. szerów).
Do pierwszej dziesiątki najpopularniejszych spotów trafiły również filmy reklamowe Carlsberga i Adidasa.

(Campaign)