Kraj

Marka Adidas najchętniej udostępniana podczas Euro 2016

Hashtag #FirstNeverFollows użyto 1,17 mln razy.

Marka Adidas była najchętniej udostępniana w mediach społecznościowych podczas turnieju UEFA Euro 2016. Pod hashtagiem #FirstNeverFollows Adidas wygenerował 1,17 miliona udostępnień we wszystkich kanałach społecznościowych i – jak twierdzi firma – to więcej niż hashtagi konkurencji. 

Jednym z głównych założeń komunikacji Adidasa w trakcie turnieju były relacje z partnerami. Nacisk położono na filmy, zdjęcia oraz GIF-y związane z takimi reprezentacjami, jak Niemcy, Walia, Belgia czy Hiszpania, oraz piłkarzami, wśród których byli Paul Pogba, Mesut Özil i Gareth Bale. Na kanałach marki można było także obejrzeć unikatowe ujęcia (powtórki akcji meczowych i portrety piłkarzy wykonane bezpośrednio po końcowym gwizdku) udostępnione przez UEFA.

Poprzez  komunikację Adidas promował swój najważniejszy produkt, czyli buty z kolekcji Mercury Pack, przygotowane specjalnie na Euro.