M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Starcom: trzy czwarte Polaków kojarzy Roberta Lewandowskiego z reklamą T-Mobile

Piotr Machul | 21 lipca 2016, 06:00

Coca-Cola i Biedronka największymi wygranymi spośród sponsorów Euro 2016 i reprezentacji Polski - wynika z badania dla domu mediowego Starcom.

Coca-Cola przed Orange oraz Biedronką, a za nią Lotos – te marki po zakończeniu piłkarskich mistrzostw Europy znalazły się na szczycie rankingu spontanicznej znajomości sponsorów Euro 2016 i reprezentacji Polski w piłce nożnej. Badanie przeprowadzono na zlecenie agencji Starcom.

W porównaniu z okresem przed rozpoczęciem mistrzostw z 22 do 15 proc. spadł odsetek osób, które nie są w stanie spontanicznie wymienić żadnego z dziesięciu oficjalnych sponsorów Euro 2016 (Coca-Cola, Orange, Kia, Hyundai, Adidas, Carlsberg, McDonalds, Turkish Airlines, Continental, Hisense, Socar). Najwięcej wskazań zebrała marka Coca-Cola (38 proc.), która może też się pochwalić najwyższym wzrostem w stosunku do okresu sprzed mistrzostw, następnie Orange (32 proc.), Adidas (23 proc.), McDonald’s (22 proc.), Carlsberg (21 proc.) oraz Kia (19 proc.). Na dalszych miejscach znalazły się: Hyundai (11 proc.), Continental (10 proc.) oraz Turkish Airlines (7 proc.).

 

 

 

Słabiej niż oficjalnych sponsorów Euro 2016 Polacy kojarzą sponsorów naszej reprezentacji, choć i w tym wypadku odsetek respondentów, którzy nie byli w stanie spontanicznie wymienić żadnej marki, był niższy niż przed imprezą (21 proc. wobec 28 proc.). Najczęściej przywoływanymi markami były Biedronka (28 proc.) oraz Lotos (22 proc.). Na trzecim miejscu nieoczekiwanie znalazł się Orange (17 proc.), który od ponad dwóch lat nie jest związany z reprezentacją Polski, jest natomiast w gronie oficjalnych mecenasów UEFA.

Nieco słabiej znani byli pozostali sponsorzy: Okocim (13 proc.), Nike i Alior Bank (po 11 proc.), Ustronianka (7 proc.) oraz Cinkciarz.pl (5 proc.). Największy wzrost świadomości spontanicznej w stosunku do okresu poprzedzającego mistrzostwa zanotowały Biedronka, Alior Bank i Okocim.

 

 

Przy okazji każdej mistrzowskiej imprezy obok kampanii oficjalnych sponsorów reklamodawcy inwestują w działania wykorzystujące wizerunek bohaterów piłkarskich aren. Nie inaczej było przed i w trakcie Euro 2016. Spośród kilku marek, które zdecydowały się na współpracę z Robertem Lewandowskim, najlepiej zapamiętany został T-Mobile (74 proc. wskazań). 32 proc. badanych wie, że kapitan naszej reprezentacji reklamuje telefony Huawei, 27 proc. kojarzy go z marką Head & Shoulders, 25 proc. z Gillette, a 15 proc. z garniturami Vistula.

 

 

Arkadiusza Milika jako twarz Tymbarku kojarzy 19 proc. badanych, reklamę okien Drutex z Kubą Błaszczykowskim pamięta 14 proc., a jego udział w kampaniach Opla 12 proc. Nieco wyższy odsetek wskazań uzyskał bohater reklamy samochodów tej marki emitowanej w trakcie mistrzostw - Łukasz Piszczek (18 proc.).

Badanie zostało przeprowadzone w dwóch falach: Pretest - 6-8 czerwca 2016 r. - pomiar przed mistrzostwami Europy w piłce nożnej oraz Posttest - 11-14 lipca 2016 r. - pomiar po zakończeniu mistrzostw Europy w piłce nożnej. Badanie zostało zrealizowane przez instytut ARC Rynek i Opinia na zlecenie Starcom Polska, metodą CAWI, na reprezentatywnej dla ogólnopolskiej populacji grupie respondentów w wieku 15-55 lat (N=931 – Pretest, N=922 – Posttest)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,