M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Kobiety "z reklamy" łączą siły

Katarzyna Kacprzak | 27 lipca 2016, 06:00

Startuje inicjatywa kobiet, które reprezentują branżę reklamową w Polsce.

Pomysł współpracy zrodził się po powrocie z Cannes, pod wpływem inspiracji takimi inicjatywami jak Creative Equals czy "See It Be It". Członkinie grupy na razie używają Facebooka, żeby wymieniać się spostrzeżeniami, pomysłami na wspólne działania i akcje. Chcą nawiązywać współpracę z zagranicznymi podmiotami, organizować spotkania, konferencje, workshopy i warsztaty. Marta Frączek, senior copywriter z Saatchi & Saatchi Poland, mówi, że w centrum ich zainteresowania mają stać kobiety - pracowniczki i współpracowniczki przemysłu kreatywnego. Panie informują, że zależy im na inicjatywie demokratycznej, oddolnym, spontanicznym ruchu i wprowadzaniu branżowych zmian, które wyrównają szanse awansu wśród kobiet i mężczyzn. Jeśli interesuje je feminizm, to praktyczny, a nie deklaratywny, nie chcą również ustawiać się w opozycji do mężczyzn w branży - chcą podkreślić potrzebę współpracy, działania na tych samych zasadach, według równych praw. Jednym z celów jest również ocieplenie relacji między kobietami w branży, zachęcanie do współdziałania, a nie niezdrowej rywalizacji, pielęgnowanie "sisterhoodu". Wczoraj zgłosiły swoją inicjatywę do SAR-u, rozważają zaproszenie do współpracy obecnych na rynku agencji i podmiotów branżowych.

Grupa liczy obecnie prawie 300 osób. Wśród kobiet, które aktywnie wspierają inicjatywę, znajdują się m.in. Marta Frączek, senior copywriter z Saatchi & Saatchi Poland, Katarzyna Sośnierz, creative director & co-founder Lvov, i Zofia Smełkówna, senior creative copywriter K2.

współpraca: Katarzyna Woźniak

Czytaj więcej na temat: , , , , , , ,