Trwają prace nad nową ofertą wideo Wyborcza.pl, w której od września br. znajdą się kolejne programy autorskie dziennikarzy “Gazety Wyborczej” i nowe cykle. Działaniami zespołu wideo dziennika od sierpnia br. będzie kierować Joanna Parczyńska. Parczyńska karierę menedżerską zaczynała w Agorze – początkowo w dziale sprzedaży “Gazety Wyborczej”. Wprowadziła na rynek ogólnopolski bezpłatny dziennik “Metro” (obecnie “Metrocafe.pl”) – była jego wydawcą i zarządzała pionem prasy bezpłatnej Agory. W latach 2011, 2013-2015 związana z firmą Polska Press przeprowadziła rebranding gazety “Nasze Miasto” oraz proces integrowania serwisów wydawcy pod nazwą Naszemiasto.pl. W latach 2012-2013 była country managerem Gemius Polska, odpowiedzialnym m.in. za współpracę z PBI. Od 2015 r. zasiada w Europejskiej Radzie Dyrektorów INMA.
Joanna Parczyńska zastąpiła Macieja Piwowarczuka, który przez ostatnie trzy lata tworzył i budował wideo w “Gazecie Wyborczej”. Piwowarczuk będzie kontynuował współpracę z redakcją, rozwijając samodzielnie projekty biznesowe.
Dział wideo „Gazety Wyborczej”, funkcjonujący od połowy 2013 r., początkowo tworzył treści dopełniające materiały publikowane na Wyborcza.pl. Zespół z roku na rok poszerzał zakres działań – obecnie reporterzy, realizatorzy i dziennikarze tworzą cykle wideo, reportaże i relacje, a także formaty wideo dla klientów zewnętrznych. W samym 2015 r. powstało 747 takich materiałów, z których najpopularniejszymi były m.in. reportaże pod marką „Dużego Formatu”, cykle „Ale Historia”, „Minta od kuchni” czy „Wiersz jest cudem”.
W 2016 r. dział wideo „Gazety Wyborczej” stawia też na dalszy rozwój projektów specjalnych realizowanych na zamówienie lub przy współudziale klientów reklamowych. Do tej pory we współpracy z reklamodawcami powstał m.in. interaktywny reportaż „Puls maratończyka” (współpraca z PZU) i projekt „Objazdowe Muzeum Historii Polski”.
We wrześniu br. serwis Wyborcza.pl wprowadzi nową ramówkę wideo. Swoje programy będą mieć w niej m.in. Dominika Wielowieyska, Wojciech Maziarski, Zuzanna Ziomecka, Roman Imielski, Bartosz Wieliński, Justyna Dobrosz-Oracz i Agnieszka Kublik. Nowa ramówka wideo Wyborcza.pl ma odpowiadać na potrzeby stałych czytelników “Gazety Wyborczej” oraz poszerzać ofertę dziennika skierowaną do nowych odbiorców, zwłaszcza młodych ludzi.