Kraj

Joanna Parczyńska pokieruje zespołem wideo "Gazety Wyborczej"

We wrześniu br. serwis Wyborcza.pl wprowadzi nową ramówkę wideo.

Joanna Parczyńska pokieruje zespołem wideo "Gazety Wyborczej"
Trwają prace nad nową ofertą wideo Wyborcza.pl, w której od września br. znajdą się kolejne programy autorskie dziennikarzy “Gazety Wyborczej” i nowe cykle. Działaniami zespołu wideo dziennika od sierpnia br. będzie kierować Joanna Parczyńska. Parczyńska karierę menedżerską zaczynała w Agorze – początkowo w dziale sprzedaży “Gazety Wyborczej”. Wprowadziła na rynek ogólnopolski bezpłatny dziennik “Metro” (obecnie “Metrocafe.pl”) – była jego wydawcą i zarządzała pionem prasy bezpłatnej Agory. W latach 2011, 2013-2015 związana z firmą Polska Press przeprowadziła rebranding gazety “Nasze Miasto” oraz proces integrowania serwisów wydawcy pod nazwą Naszemiasto.pl. W latach 2012-2013 była country managerem Gemius Polska, odpowiedzialnym m.in. za współpracę z PBI. Od 2015 r. zasiada w Europejskiej Radzie Dyrektorów INMA. 

Joanna Parczyńska zastąpiła Macieja Piwowarczuka, który przez ostatnie trzy lata tworzył i budował wideo w “Gazecie Wyborczej”. Piwowarczuk będzie kontynuował współpracę z redakcją, rozwijając samodzielnie projekty biznesowe.

Dział wideo „Gazety Wyborczej”, funkcjonujący od połowy 2013 r., początkowo tworzył treści dopełniające materiały publikowane na Wyborcza.pl. Zespół z roku na rok poszerzał zakres działań – obecnie reporterzy, realizatorzy i dziennikarze tworzą cykle wideo, reportaże i relacje, a także formaty wideo dla klientów zewnętrznych. W samym 2015 r. powstało 747 takich materiałów, z których najpopularniejszymi były m.in. reportaże pod marką „Dużego Formatu”, cykle „Ale Historia”, „Minta od kuchni” czy „Wiersz jest cudem”.

W 2016 r. dział wideo „Gazety Wyborczej” stawia też na dalszy rozwój projektów specjalnych realizowanych na zamówienie lub przy współudziale klientów reklamowych. Do tej pory we współpracy z reklamodawcami powstał m.in. interaktywny reportaż „Puls maratończyka” (współpraca z PZU) i projekt „Objazdowe Muzeum Historii Polski”.

We wrześniu br. serwis Wyborcza.pl wprowadzi nową ramówkę wideo. Swoje programy będą mieć w niej m.in. Dominika Wielowieyska, Wojciech Maziarski, Zuzanna Ziomecka, Roman Imielski, Bartosz Wieliński, Justyna Dobrosz-Oracz i Agnieszka Kublik. Nowa ramówka wideo Wyborcza.pl ma odpowiadać na potrzeby stałych czytelników “Gazety Wyborczej” oraz poszerzać ofertę dziennika skierowaną do nowych odbiorców, zwłaszcza młodych ludzi.