Zagranica

Dove zachęca do zmiany narracji w kontekście komentowania sportsmenek

W Stanach wystartowała nowa kampania marki Unilevera, która przywołuje uwłaczające kobiecej godności cytaty z artykułów w internecie.

%7B%22width%22%3A418%2C%20%22height%22%3A250%2C%20%22allowfullscreen%22%3A%22true%22%2C%20%22allowscriptaccess%22%3A%22always%22%2C%20%22wmode%22%3A%22transparent%22%2C%20%22type%22%3A%22application%2Fx-shockwave-flash%22%2C%20%22src%22%3A%22http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fv%2FwqOvcgzowA8%22%7D
Marka Dove z portfolio Unilevera wystartowała z nową odsłoną swojej kampanii o pięknie. Tym razem w centrum znajdują się postaci zawodniczek lekkoatletycznych i narracja, jaka w mediach towarzyszy ich występom. Marka przywołuje autentyczne wpisy z pomniejszych mediów, które zamiast opisywać styl zawodniczek – skupiają się na ich fizyczności i nie stronią od seksistowskich komentarzy. Dove w imieniu zawodniczek zwraca się do mediów z prośbą o zmianę narracji.
Jedną z bohaterek kampanii jest gimnastyczka Shawn Johnson. Kampania realizowana jest we współpracy z agencją Razorfish. Działaniom będą towarzyszyły emisje krótkich spotów na interaktywnych billboardach w Nowym jorku, Los Angeles i Toronto. Marka zachęca również użytkowniczki social mediów, żeby wszystkie uwłaczające treści oznaczały hashtagiem #MyBeautyMySay i apelowały o zmianę medialnej narracji.

(AdWeek)