Kraj

Zalando zbadało, gdzie i co Polacy kupują w sieci

Firma podzieliła się ciekawostkami o specyfice kupowania wg regionów w Polsce.

Według raportu Gemius “E-commerce w Polsce 2016” 48 proc. polskich internautów kupuje online. Coraz więcej Polaków decyduje się na zakupy w sieci, a prognozy wskazują, że rynek e-commerce ma wzrosnąć w tym roku o prawie 9 mld zł. Najczęściej kupowaną kategorią produktów przez polskich e-konsumentów jest odzież i akcesoria. Zalando sprawdziło, co dokładnie kupują Polacy i jakie trendy zakupowe znajdziemy w wybranych polskich miastach.
Jak poinformowało biuro prasowe Zalando, liczba wizyt na ich stronie przez urządzenia mobilne wynosi obecnie 62 proc., a od końca 2014 r. do wiosny 2016 wykorzystanie kanałów mobilnych wzrosło o prawie 50 proc.
Według raportu Gemiusa aż 72 proc. e-konsumentów wśród najczęściej kupowanych rzeczy online wskazuje odzież, akcesoria i dodatki. Jak wynika z analizy Zalando, poszczególne kategorie produktów są najpopularniejsze w wybranych miastach Polski. W Szczecinie na przykład Zalando sprzedaje najwięcej ubrań i akcesoriów dla dzieci. Bydgoszcz ma reprezentować klasyczną elegancję – to miejsce z największą liczbą czarnych ubrań dla mężczyzn oraz wysokich obcasów. Warszawa jest liderem w kupowaniu odzieży sportowej oraz marek premium. Wrocław na tle innych polskich miast wyróżnia się kolorowym oraz odważnym stylem.
W Katowicach dominuje odzież typu office-wear, a w Lublinie na topie są sukienki.