M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Mondelez szuka sposobów na monetyzację kontentu

( red. ) | 1 sierpnia 2016, 06:00

Producent czekolady i przekąsek chce zacząć zarabiać na jakości artystycznej i kreatywnej swoich propozycji marketingowych.

Mondelez International, producent słodyczy i przekąsek, realizuje strategię monetyzacji mediów, której celem jest tworzenie treści marketingowych, za których przeglądanie będą faktycznie płacić konsumenci.
Dana Anderson, CMO Mondeleza, podkreśla, że jeśli ludzie w ogóle chcą oglądać reklamy, to znaczy, że poszukują wysokojakościowych treści. Strategia monetyzacji mediów ma być bodźcem dla branży kreatywnej: stworzyć tak wartościowy kontent, żeby ludzie byli gotowi zań zapłacić. Prawdziwym zmartwieniem dla marketerów obecnie jest pokolenie milenialsów, które niechętnie ogląda telewizję. Mondelez pracuje nad strategią monetyzacji mediów w modelu, który mówi o tym, że 10 proc. inwestycji w media ma pozwolić osiągnąć próg rentowności lub osiągnięcia zysku w 2020 r.
Pierwszym krokiem w kierunku realizacji strategii monetyzacji mediów w tym roku było przedsięwzięcie realizowane w związku z promocją gumy Stride. We współpracy ze skoczkiem Lukiem Atkinsem zrealizowano akcję "Mad Intense". Skoczek wyskoczył z samolotu z wysokości 25 tys. stóp bez spadochronu, lądując na gigantycznej trampolinie. Producentem wykonawczym godzinnego show był Mondelez. Akcja będzie emitowana przez kanał Fox, a także inne kanały strumieniowe i na platformach pay per view.
Jako dowód na poważne plany związane z kontynuacją strategii monetyzacji mediów Mondelez mianował w czerwcu 2015 r. Laurę Henderson global head of content & media, tworząc specjalne nowe odrębne stanowisko.

(Warc)

 

Czytaj więcej na temat: , , , ,