Kraj

GIF nakazuje wstrzymanie reklam 13 produktów Aflofarmu

Organ stwierdził, że program lojalnościowy kierowany do osób prowadzących obrót produktami leczniczymi narusza przepisy prawa.

Główny Inspektorat Farmaceutyczny wydał decyzję, w której nakazuje spółce Aflofarm Farmacja Polska wstrzymanie reklam 13 produktów. Decyzja dotyczy marek: Diohespan Max, Rostil, Polbiotic, Piastprazol, Zoxin-Med, Flucontrol Hot, Flucontrol Max, Envil Gardło, Envil Katar, Envil Kaszel, Esseliv Forte, Kidofen i Pulneo. GIF wszczął postępowanie w związku z podejrzeniem, że prowadzone przez spółkę działanie kierowane do osób prowadzących obrót produktami leczniczymi – magistrów farmacji i techników farmaceutycznych zatrudnionych w aptekach w formie programu o nazwie [GIF nie podał tej nazwy – przyp. red.] – może naruszać obowiązujące przepisy w zakresie reklamy produktów leczniczych. W ramach programu jego uczestnicy zbierają punkty za sprzedaż wymienionych produktów leczniczych. Zebrane punkty są następnie wymieniane na nagrody.

Aflofarm w postępowaniu przedstawił argumenty, które wskazywały, że prowadzony program nie ma charakteru reklamowego. GIF odrzucił te argumenty i wydał decyzję w trybie natychmiastowym. Zgodnie z Kodeksem postępowania administracyjnego Aflofarm może zwrócić się z wnioskiem o ponowne rozpatrzenie sprawy w terminie 14 dni.

Aflofarm nie korzysta z usług agencji reklamowych. Media dla tej firmy planuje i kupuje Starcom.