Kraj

Przewodniki Culture.pl nominowane w międzynarodowym konkursie

Polskie przewodniki powalczą o nagrodę w międzynarodowym konkursie portalu Awwwards Online Sl.

Seria interaktywnych przewodników przygotowanych przez Culture.pl (portal Instytutu Adama Mickiewicza) została nominowana do Strony Miesiąca w międzynarodowym konkursie portalu Awwwards Online SL.
Awwwards uznawany jest za najważniejszy konkurs dla najlepiej zaprojektowanych i zaprogramowanych stron oraz projektów internetowych. Projekty wyróżniane są za design, kreatywność  i innowacyjność w pięciu kategoriach: Strona Dnia, Strona Miesiąca i Strona Roku, a także Developer i Honorable Mention. Najlepsze z nich nagradzane są podczas dorocznej konferencji i gali Awwwards, której miejsce jest rotacyjne i odbywa się w różnych miastach w Stanach Zjednoczonych i Europie.
Do Strony miesiąca Awwwards Online SL nominowanych jest sześć najciekawszych projektów internetowych, z których wybierana jest Strona Miesiąca. Przewodniki znalazły się w gronie 72 najlepszych na świecie realizacji w 2016 r. Projekty nominowane są z pośród najlepszych w danym miesiącu Stron Dnia – Przewodniki zostały wyróżnione tym tytułem 19 lipca 2016 r. O zwycięstwie decydują głosy jury oraz internautów. W jury nagrody zasiadają eksperci z całego świata: graficy, dyrektorzy kreatywni, przedstawicie agencji, deweloperzy wśród nich m.in. Samuel Honigstein, technical director Google Creative Lab, Bryan Saftler, creative technologist Microsoft, Brendan Kearns, product designer Twitter, czy Christin Malen Andreassen, senior designer Apple.
Przewodniki przygotowane zostały przez zespół redakcyjny Culture.pl, który do współpracy zaprosił agencję Bright Media, wyróżnioną m.in. prestiżową nagrodą Webby za interaktywną stronę internetową o powstaniu warszawskim.
Atrakcyjna graficznie, wyszukana forma zachęca cudzoziemców do zagłębienia się w polskiej kulturze. Seria poświęcona jest dynamicznie rozwijającym się w Polsce dziedzinom: filmie, fotografii i muzyce elektronicznej.
– Oprócz ciekawej warstwy wizualnej położyliśmy również nacisk na część technologiczną. Wzbogaciliśmy treści o animowane i interaktywne elementy, wykorzystując technologię WebGL – mówi Łukasz Górka z Bright Media.