M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

NBC: oglądalność otwarcia IO daleko poniżej oczekiwań

( red. ) | 9 sierpnia 2016, 06:00

Przedstawiciele NBC nie kryją rozczarowania - transmisja otwarcia IO w Rio przyciągnęła przed ekrany aż o 35 proc. mniej widzów niż cztery lata temu.

Według danych stacji Nielsena w piątkowy wieczór transmisję otwarcia olimpiady w Rio de Janeiro oglądało w Stanach 26,5 mln widzów. Otwarcie poprzedniej letniej olimpiady w Londynie 2012 przyciągnęło rekordowe 40,7 mln widzów. Piątkowy wynik to najgorszy wskaźnik oglądalności ceremonii rozpoczęcia igrzysk od 2004, tj. od olimpiady w Atenach - wówczas przed ekranami zgromadziło się w Stanach 25,4 mln widzów.

Sobotnie wyniki raportowane przez Nielsena również rozczarowują  - transmisje śledziło 28,7 mln widzów, tj. 28 proc. mniej niż pierwszy dzień zmagań na olimpijskich arenach w Londynie.

Szefowie NBC wydali oświadczenie, w którym stwierdzają, że przez cztery lata konsumpcja mediów w obszarze multiscreen uległa tak dramatycznym przeobrażeniom, że ze spokojem czekają na dane podsumowujące wyniki oglądalności na wszystkich platformach cyfrowych.

Swój spokój uzasadniają także faktem, że - według ich zapewnień - sprzedaż czasu reklamowego przy transmisjach z olimpiady już zrekompensowała poniesione (najwyższe w historii stacji) koszty emisji sygnału oscylujące wokół kwoty 1,2 mld dol. Dla przykładu NBC udało się sprzedać wszystkie "sloty" reklamowe przy transmisji otwarcia - ich nieoficjalna cena wynosiła 10 mln dol.

Optymizm co do przyszłości szefów NBC wynika w dużej mierze z faktu, że igrzyska w Rio są transmitowane w wyjątkowo dogodnym dla amerykańskich widzów czasie rzeczywistym. Różnica czasu pomiędzy Rio i wschodnim wybrzeżem Stanów wynosi tylko 1 godz., a pomiędzy Rio i zachodnim obszarem to 4 godz.

 

(WSJ)

Czytaj więcej na temat: ,