M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Nielsen: dzięki igrzyskom oglądalność TVP wzrosła kosztem m.in. TVN-u i Polsatu

Maciej Burlikowski | 9 sierpnia 2016, 06:00

W weekend największą widownię miał mecz polskich piłkarzy ręcznych z Brazylią, który oglądało 3,39 mln widzów.

Dzięki transmisjom z igrzysk olimpijskich w Rio De Janeiro oglądalność kanałów Telewizji Polskiej (TVP) wzrosła. Jak podliczyła firma Nielsen, podczas minionego "weekendu olimpijskiego" (6-7 sierpnia br.) na 15 najchętniej oglądanych programów na czterech największych kanałach (TVP1, TVP2, Polsat i TVN) bezapelacyjnie wygrała TVP. Najlepszy program TVN uplasował się dopiero na 10. pozycji, a Polsatu – na miejscu 15.

Największą widownię miał mecz polskich piłkarzy ręcznych z Brazylią (średnio 3,39 mln widzów i 26,84 proc. udziału w widowni ogółem), a także wyścigi kolarskie pań (2,87 mln i 20,03 proc. SHR) i panów (2,82 mln i 23,77 proc. SHR).

Ogółem (w grupie 4+) wyraźnie widać zwłaszcza wzrost oglądalności TVP2, której widownia wzrosła przeszło dwukrotnie w porównaniu z okresem przed igrzyskami – w sobotę udział tej stacji wyniósł 11,11 proc., a w niedzielę wzrósł do 13,73 proc., a w tym samym czasie wyraźny spadek oglądalności TVN i Polsatu.

Czytaj więcej na temat: , , , , ,