M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

P&G wybiórczo zrezygnuje z Facebooka

( red. ) | 11 sierpnia 2016, 06:00

Największy reklamodawca na świecie, koncern Procter & Gamble, coraz częściej kwestionuje efektywność działań reklamowych Facebooka i zapowiada rezygnację z wybranych aktywności komunikacyjnych w tym serwisie.

Takie wnioski przedstawił CMO koncernu Marc Pritchard, stwierdzając w kontekście obecności P&G w Facebooku, że "celowaliśmy w zbyt wielu, lecz poszliśmy za wąsko". Zapowiedział zmianę niektórych założeń strategii komunikacyjnej giganta, tj. znalezienie największego zasięgu, ale tym razem idącego w parze z możliwie największą precyzją.

Pritchard nie zapowiedział redukcji budżetów, które P&G przeznacza na aktywności komunikacyjne w FB. Przyznał, że reklamy w tym serwisie skierowane np. do kobiet w ciąży są wystarczająco efektywne. Zapowiedział jednakże, że w innych obszarach P&G zacznie intensywnie szukać bardziej efektywnych kanałów dotarcia, które już dobrze funkcjonują w digitalowym otoczeniu. Ma tu na myśli skalowalne, mniejsze platformy i bardziej wyspecjalizowane serwisy, które nie są tak popularne jak Facebook, Google czy YouTube.

P&G w roku finansowym zakończonym w czerwcu br. wydał na reklamę ok. 7,2 mld dol. (ok. 1 proc. więcej niż w roku poprzedzającym). Przedstawiciele koncernu zadeklarowali, że w roku finansowym rozpoczętym 1 lipca wydatki reklamowe zwiększone zostaną o ok. 5 proc.

W 2015 r. przychody reklamowe Facebooka wyniosły 17,08 mld dol., co oznacza wzrost o 49 proc. w stosunku do roku poprzedzającego. Z serwisu miesięcznie korzystało w ub.r. 1,7 mld aktywnych użytkowników.

(WSJ)

 

Czytaj więcej na temat: , , , , ,