Kraj

Mediacap na rynku głównym GPW

Spółka podtrzymuje prognozę 100 mln zł przychodów w 2016 r., o 40 proc. więcej niż w ub.r.

Grupa marketingowa Mediacap, do której należy 75 proc. akcji agencji reklamowej Scholz & Friends Warszawa (pozostałe 25 proc. należy do międzynarodowego holdingu reklamowego WPP), 100 proc. udziałów firmy interaktywnej The Digitals i 60 proc. spółki badawczej IQS oraz marka EMLab, pod którą prowadzi działalność eventową, przeszła z NewConnect na główny parkiet Giełdy Papierów Wartościowych (GPW) w Warszawie.

W ub.r. grupa osiągnęła 71,6 mln zł przychodów ze sprzedaży, o 5,9 proc. więcej niż w 2014 r. Zysk EBITDA za ub.r. wyniósł 7,46 mln zł, o 37,9 proc. wyższy niż w 2014 r., a zysk netto wzrósł z 4,5 do 5 mln zł.
Przy okazji debiutu na głównym parkiecie spółka podtrzymała zapowiedź osiągnięcia, m.in. dzięki przejęciom, 100 mln zł przychodów w tym roku.
W I kw. br. grupa uzyskała 11,9 mln zł przychodów ze sprzedaży, o 11,8 proc. mniej niż w analogicznym okresie ub.r. Raport za II kwartał (i całe pierwsze półrocze br.) spółka opublikuje 14 sierpnia.

Zarząd firmy tworzą: Jacek Olechowski (prezes), Marcin Jeziorski (odpowiedzialny za nadzór i integrację marek reklamowych grupy) oraz Edyta Gurazdowska (wiceprezes ds. finansów).

Głównymi akcjonariuszami firmy są: Posella IF1 Limited, związana z Jackiem Olechowskim (50,83 proc. akcji), Frinanti Limited, związana z Filipem Friedmannem (23,99 proc.) oraz bank mBank (9,61 proc.).

Od 2008 r. Mediacap był notowany na NewConnect (alternatywny system notowań dla mniejszych spółek). Mediacap jest 483. spółką notowaną na głównym rynku GPW oraz 10. debiutantem w tym roku.

Wśród największych odbiorców usług grupy są obecnie takie firmy, jak: Carlsberg Polska, General Motors Poland, Google Poland, Hyundai Motor Poland, Nationale-Nederlanden Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie, Nationale-Nederlanden Usługi Finansowe, Nestle Polska, PGE Obrót, Polkomtel, T-Mobile, Vectra Media.

– W chwili debiutu na GPW jesteśmy największą polską grupą w obszarze komunikacji marketingowej pod względem kapitalizacji. W IV kwartale br. skupimy się na przyspieszeniu negocjacji dotyczących ewentualnych akwizycji – zapowiada Jacek Olechowski.

Mediacap, ówcześnie jako EM Lab, zadebiutował na NewConnect 24 lipca 2008 r. z kursem 3,71 zł za akcję, co dało kapitalizację na poziomie 41,3 mln zł. Swoją wczorajszą pierwszą sesję na głównym parkiecie GPW spółka zakończyła z notowaniem 3,48 zł za akcję, co daje kapitalizację spółki na poziomie 64 mln zł. Mediacap wylicza, że to najlepszy debiut w tym roku – wzrost cen akcji o 24 proc. na zamknięciu sesji.