M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Ponad 5 proc. wzrostu wartości rynku OOH w Polsce

Katarzyna Kacprzak | 17 sierpnia 2016, 06:00

IGRZ publikuje raport za II kwartał 2016 r.

Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej (IGRZ) przedstawia informację dotyczącą wielkości rynku OOH w Polsce w II kwartale 2016 r. Dane zostały przygotowane we współpracy IGRZ ze Starlinkiem.

W II kwartale 2016 r. estymowana wielkość sprzedaży reklamy OOH wyniosła ponad 138,8 mln zł i była dla tej samej bazy firm wyższa niż w I kwartale 2015 r. o 5,3 proc. Dla pierwszego półrocza estymowana wielkość sprzedaży reklamy OOH zamknęła się kwotą ponad 237,7 mln zł i była dla tej samej bazy firm wyższa niż w pierwszym półroczu 2015 r. o 5,2 proc.

Główne dla reklamy OOH sektory: handel, telekomunikacja, żywność, media, przyniosły w II kwartale 2016 r. ponad 51 proc. przychodów (wobec blisko 60 proc. w I kwartale 2016 r.).

Głównymi graczami na polskim rynku są w zakresie reklamy tranzytowej firmy: AMS SA oraz Business Consulting, dalej Synergic i Clear Channel Poland. W II kwartale br. wielkość sprzedaży wyniosła ponad 8,7 mln zł i była dla tej samej bazy firm wyższa niż w I kwartale 2015 r. o 10,1 proc. Pierwsze półrocze br. tranzyt zamknął kwotą sprzedaży w wysokości 13,8 mln zł, wyższą o 20 proc. w stosunku do tego samego okresu ub.r.
 
Liderem rynku DOOH pozostaje Screen Network. W II kwartale 2016 r. przestała istnieć struktura firmy Bigformat.tv. Estymowana wielkość sprzedaży w tym segmencie wyniosła dla całości rynku ponad 12,5 mln zł.
 
- Rynek reklamy OOH utrzymuje od początku roku dynamikę wzrostu na poziomie 5 proc., tj. zgodnie z prognozami. OOH pozostaje atrakcyjnym medium dla reklamodawców, zwłaszcza w powiązaniu z nowymi formami przekazu. Świat rozwija w zaskakująco szybkim tempie sieci nośników elektronicznych, na których większe wykorzystanie w Polsce musimy, niestety, poczekać. Polskie samorządy starają się coraz lepiej rozumieć reklamę w przestrzeni publicznej, co daje perspektywę dla twórczej i rynkowej dyskusji o przyszłości rynku OOH w Polsce. Wzrost
sprzedaży w całym 2016 r. o ponad 5 proc. w stosunku do ub.r. wydaje się przesądzony - komentuje Lech Kaczoń, prezes IGRZ.
 
(Na podstawie raportu: igrz/lk/lipiec 2016)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , ,