M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Wielkość i wartość rynku wód butelkowanych wzrosła o 7,7 proc.

Katarzyna Kacprzak | 18 sierpnia 2016, 06:00

Cała kategoria była drugą co do wartości kategorią na rynku napojów bezalkoholowych.

Według raportu firmy badawczej Nielsen od stycznia do końca czerwca 2016 r. wielkość i wartość rynku napojów bezalkoholowych wzrosła o blisko 4 proc. w stosunku do roku ubiegłego. Najsilniej do tego wzrostu przyczyniła się kategoria wody butelkowanej.

Cała kategoria wód butelkowanych była drugą co do wartości kategorią na rynku napojów bezalkoholowych, osiągając w ostatnim półroczu wzrost o 7,7 proc. Była to też kategoria charakteryzująca się najszybszym tempem wzrostu - jej wielkość urosła aż o 11,7 proc. Oba segmenty w kategorii wody – czyli woda gazowana i niegazowana – pokazały wzrost na podobnym poziomie, przy czym wzrost wartościowy był szybszy niż w przypadku wielkości rynku. Wartość rynkowa wody gazowanej rosła stopniowo. W ostatnim półroczu zwiększyła się o 12,2 proc. w stosunku do analogicznego okresu w roku poprzednim, a wartość segmentu wody niegazowanej urosła o 16,2 proc.

 

Czytaj więcej na temat: