Kraj

Wawel zwiększa sprzedaż, ale mniej zarabia

Niemal 288 mln zł wyniosła sprzedaż producenta czekolad i wyrobów czekoladowych - firmy Wawel - w I półroczu 2016 r. To o 3,2 proc. więcej niż przed rokiem. Na czysto jednak producent zarobił o 17 proc. mniej niż rok wcześniej.

Zysk netto krakowskiej firmy wyniósł 34,16 mln zł, o niemal 7 mln zł mniej niż rok wcześniej. Jeszcze mocniej, bo o jedną piątą, spadł zysk operacyjny. Z rachunku zysków i strat spółki wynika, że o 15 mln zł wyższe niż przed rokiem były koszty sprzedanych produktów, towarów i materiałów. Wzrosły też koszty sprzedaży oraz ogólnego zarządu.Na początku miesiąca Wawel poinformował, że między 26 lutego a 4 sierpnia br. jej obroty z siecią Biedronka wyniosły niemal 64,5 mln zł. Choć okres ten niecałkowicie pokrywa się z I półroczem, oznacza to, że ok. 22 proc. przychodów ze sprzedaży Wawelu pochodzi z transakcji z największą w Polsce siecią detaliczną.