Kraj

Bank Millennium będzie sprzedawać ubezpieczenia Hestii online i mobile

Rozwiązanie jest obliczone na młodszych konsumentów. Bank zapowiada współpracę z kolejnymi ubezpieczycielami.

Bank Millennium będzie sprzedawać ubezpieczenia Hestii online i mobile
Bank Millennium i firma ubezpieczeniowa Ergo Hestia nawiązały współpracę, dzięki której klienci banku mogą kupić ubezpieczenia komunikacyjne Hestii w pełni online – w aplikacji mobilnej lub w serwisie transakcyjnym Millenet.

– Decyzja o współpracy z Bankiem Millennium jest konsekwencją naszych dotychczasowych działań – obydwie firmy od lat nastawione są na wdrażanie przełomowych rozwiązań technologicznych dla swoich klientów – tłumaczy Małgorzata Harasimiuk-Grodzka, dyrektor biura direct Ergo Hestii.

To pierwsze w Polsce ubezpieczenie komunikacyjne oferowane w komórce przez bank.

Ubezpieczyciel zakłada, że rozwiązanie w postaci aplikacji mobilnej będzie w pierwszej kolejności wykorzystywane przez młodsze pokolenie, które wyrosło z telefonem w ręku. Dlatego nowy sposób sprzedaży ubezpieczeń jest adresowany do ludzi preferujących bezpośrednie formy zakupu wszelkich dóbr i usług, w tym także ubezpieczeń.

Pierwszy raz w branży bankowej wykorzystana została technika skanowania kodu graficznego Aztec z dowodu rejestracyjnego pojazdu. Dzięki temu, jak przekonują firmy, proces zakup ubezpieczenia będzie szybki.

Zależnie od potrzeb klienci będą mogli wybierać z oferty ubezpieczeń marek mtu24.pl, You Can Drive lub Ergo Hestii. Oprócz standardowego OC klienci mają też do wyboru kilka wariantów Autocasco, różniących się m.in. zakresem zdarzeń objętych ochroną, metodą likwidacji szkody czy zakresem terytorialnym (w tym AC mini, które obejmuje szkody częściowe i całkowite spowodowane działaniem żywiołów lub kradzieżą). Dodatkowo mogą  rozszerzyć polisy o ubezpieczenia typu Assistance, NNW czy też ubezpieczenie szyb. Partnerzy projektu zapowiadają dalszy rozwój tej oferty.

– Wybór pierwszego partnera projektu nie był przypadkowy. Szukaliśmy oferty, która obejmie jak najszerszą grupę klientów Banku Millennium. Produkty naszego partnera pozwalają nam zaoferować atrakcyjne warunki ubezpieczenia zarówno zamożnym klientom, jak i tym posiadającym pojazdy średniej klasy. Dobre warunki ubezpieczenia znajdą też u nas młodzi kierowcy. Rozpoczynamy od ubezpieczeń komunikacyjnych, ale pracujemy już nad rozszerzeniem oferty o ubezpieczenia podróżne. Kolejnym krokiem będą ubezpieczenia mieszkaniowe  – mówi Tomasz Misiak, dyrektor departamentu marketingu bankowości detalicznej w Banku Millennium.

Klienci banku mają możliwość rozłożenia składki ubezpieczeniowej na 12 płatności bez dodatkowych opłat. Daje to dodatkowe możliwości klientom, np. wybrania szerszego zakresu ubezpieczenia. Jak wskazują autorzy projektu, to również odpowiedź na zmiany cen ubezpieczeń na rynku – dzięki rozłożeniu składki na miesięczne płatności będą one mniej odczuwalne dla klientów.

Bank zapowiada podobną współpracę także z innymi ubezpieczycielami.

– Stworzyliśmy elastyczną platformę, otwartą dla innych partnerów i na inne rodzaje ubezpieczeń, dlatego w przyszłości chcemy oferować za jej pośrednictwem znacznie więcej. Mamy ambicje, by klient Banku Millennium miał możliwość wyboru atrakcyjnych ubezpieczeń w konkurencyjnej cenie i mógł je nabyć w najprostszy sposób – mówi Ricardo Campos, dyrektor departamentu bankowości elektronicznej Banku Millennium.

Większościowym akcjonariuszem Banku Millennium (50,1 proc. akcji) jest portugalski Banco Comercial Portugues.

Grupę Ergo Hestia tworzą dwie spółki ubezpieczeniowe: STU Ergo Hestia SA i STU na Życie Ergo Hestia SA. Jej głównym akcjonariuszem jest międzynarodowy koncern ubezpieczeniowy Ergo Versicherungsgruppe, należący do największego niemieckiego reasekuratora Munich Re. Do grupy Ergo Hestii należy także towarzystwo ubezpieczeniowe MTU.

W ubiegły czwartek informowaliśmy w serwisie o współpracy z Hestii z grupą Cyfrowego Polsatu, dzięki której polisy komunikacyjne, majątkowe (m.in. ubezpieczenia mieszkań) oraz podróżne ubezpieczyciela będzie można kupić w punktach sprzedaży Plusa i Cyfrowego Polsatu.